Aplikacje użytkowe w pracy kancelarii i archiwum AZD-SL>Aplpka
T_1. Przygotowanie stanowiska komputerowego.
T_2. Bezpieczeństwo informatyczne - podstawy.
T_3. Systemy operacyjne.
T_4. Pakiet biurowy i inne apliakcje w praktyce kancelaryjno-archiwalnej.
T_5. Oprogramowanie archiwalno-kalcelaryjne.
T_6. Oprogramowanie komputerowe i mobilne w praktyce zabezpieczania zasobu.
T_7. Zarządzanie archiwum za pomocą oprogramowania komputerowego.
T_8. Oprogramowanie komputerowe a RODO.
W cyklu 2022/2023-L:
T_1. Wstęp do zagadnienia oprogramowania kancelaryjno-archiwalnego. T_2. Obsługą programów z pakietu biurowego. T_3. Przygotowanie stanowiska komputerowego. T_4. Systemy komputerowe Windows, Linux. T_5. Aplikacje użytkowe kancelaryjno-archiwalne. T_6 Zarządzanie archiwum za pomocą oprogramowania komputerowego. |
Tryb zajęć
Koordynatorzy przedmiotu
W cyklu 2024/2025-L: | W cyklu 2022/2023-L: | W cyklu 2023/2024-L: |
Efekty kształcenia
Ew_1 wymienia przykłady działalności informacyjnej oraz nowoczesnych technologii informacyjnych.
Ew_2 wymienia metody wyszukiwania, analizy i wizualizacji informacji.
Eu_1 obsługuje sprzęt komputerowy oraz typowe oprogramowa-nie przeznaczone dla archiwistyki, biurowości i infobrokerstwa.
Eu_2 obsługuje bazy danych wykorzystywane w archiwistyce i biurowości.
Ek_1 rozumie i stosuje zasady etyki zawodowej kancelisty, archi-wisty i infobrokera z uwzględnieniem praw z zakresu ochro-ny własności intelektualnej.
Ek_2 rozumie potrzebę kształcenia ustawicznego, dokształcania zawodowego i rozwojdosobistego; ma świadomość swojej wiedzy i kompetencji oraz dokonuje ich ewaluacji; wyznacza kierunki swojego dalszego rozwoju zawodowego.
Literatura
Materiały prowadzącego dotyczące omawianych zagadnień.
A. Silberschatz, G.Gagne, P. B. Galvin, Podstawy systemów operacyjnych, t. 1-2, Warszawa 2021.
W cyklu 2022/2023-L:
Materiały przedstawiane przez prowadzącego w czasie zajęć dotyczące omawianych zagadnień. |
W cyklu 2024/2025-L:
Materiały prowadzącego dotyczące omawianych zagadnień. |
Uwagi
W cyklu 2024/2025-L:
Nakład pracy studenta: udział w zajęciach 30 godzin; przygotowanie się do zajęć/prezentacja 20 godzin, przygotowanie do testu 10 godzin. Metody i narzędzia powstałe w ramach Programu „Skonsolidowany Plan Rozwoju UPJPII” współfinansowanego ze środków Europejskiego Funduszu Społecznego, w ramach Programu Operacyjnego Wiedza Edukacja Rozwój numer i nazwa Osi priorytetowej: III. Szkolnictwo wyższe dla gospodarki i rozwoju, numer i nazwa Działania: 3.5 Kompleksowe programy szkół wyższych na podstawie umowy o dofinansowanie nr POWR.03.05.00-00-Z104/17-01, w ramach modyfikacji programu kształcenia na kierunku Archiwistyka, zarządzanie dokumentacją i infobrokerstwo, w przedmiocie Wyszukiwanie informacji w sieci oraz korzystanie z różnego typu baz danych w celu wyszukania informacji są wykorzystywane w realizacji [aktualnego] przedmiotu Aplikacje użytkowe w pracy kancelarii i archiwum. |
Więcej informacji
Więcej informacji o poziomie przedmiotu, roku studiów (i/lub semestrze) w którym się odbywa, o rodzaju i liczbie godzin zajęć - szukaj w planach studiów odpowiednich programów. Ten przedmiot jest związany z programami:
Dodatkowe informacje (np. o kalendarzu rejestracji, prowadzących zajęcia, lokalizacji i terminach zajęć) mogą być dostępne w serwisie USOSweb: