Podstawy infobrokerstwa AZD-SL>Podinf
Na zajęciach student zdobędzie wiedzę o podstawowych narzędziach wykorzystywanych w pracy infobrokera.
W cyklu 2022/2023-Z:
Na zajęciach student otrzyma wiedzę na temat możliwości, ograniczeń, uwarunkowań i podstaw merytorycznych zawodu brokera informacji. |
W cyklu 2023/2024-Z:
Na zajęciach student otrzyma wiedzę na temat możliwości, ograniczeń, uwarunkowań i podstaw merytorycznych zawodu brokera informacji. |
W cyklu 2024/2025-Z:
Na zajęciach student otrzyma wiedzę na temat możliwości, ograniczeń, uwarunkowań i podstaw merytorycznych zawodu brokera informacji. |
Tryb zajęć
Koordynatorzy przedmiotu
Efekty kształcenia
Student
Ew_1 ma wiedzę o miejscu infobrokerstwa w systemie nauk i ich powiązaniach z innymi naukami humanistycznymi (P7S_WG)
Ew_2 zna specjalistyczną terminologię odpowiednią dla infobrokerstwa (P7S_WG)
Ew_3 posiada wiedzę o metodologii i metodyce prowadzenia badań w zakresie infobrokerstwa (P7S_WG)
Ew_4 ma wiedzę o kierunkach rozwoju archiwistyki, zarządzania dokumentacją i infobrokerstwa (P7S_WG)
UMIEJĘTNOŚCI –
Eu_1 potrafi wyszukiwać, analizować, oceniać, selekcjonować informacje przechowywane i udostępniane w archiwach i systemach teleinformatycznych (w tym bazodanowych) (P7S_UO, P7S_UW)
Eu_2 Posiada umiejętność samodzielnego zdobywania i gromadzenia wiedzy, wyszukiwania literatury i poszerzania umiejętności badawczych w zakresie infobrokerstwa (P7S_UU)
Eu_3 Potrafi wykorzystywać portale internetowe, bazy danych, media oraz zasoby internetowe w celu pozyskiwania i przetwarzania informacji (P7S_UU)
Eu_4 potrafi obsługiwać sprzęt komputerowy oraz oprogramowanie użytkowe i specjalistyczne dla infobrokerstwa (P7S_UO)
KOMPETENCJE SPOŁECZNE –
Ek_1 jest zorientowany na upowszechnianie wiedzy o archiwach, ich zasobie i informacjach zawartych w źródłach archiwalnych (P7S_KO)
Ek_2 potrafi pracować w grupie przyjmując różne role. Posiada kompetencje społeczne pozwalające na podejmowanie różnych ról w grupie w trakcie pracy zawodowej (P7S_KO)
Kryteria oceniania
Sposoby sprawdzania i warunki zaliczenia:
W_1 prezentacja (opracowanie) z wybranej tematyki szczegółowej
Literatura
Lektury podstawowe:
Cisek S., Januszko-Szakiel A., Zawód infobroker. Polski rynek informacji, Warszawa 2015
Informacja i wiedza w zintegrowanym systemie zarządzania, red. nauk. R. Borowiecki, M. Kwieciński, Kraków 2004.
Kowalska M., Wojewódzki T., Infobrokerstwo. Idee, koncepcje, rozwiązania praktyczne, Gdańsk 2015
Król A., Broker informacji – powstawanie nowego zawodu, [w:] Zagadnienia Naukoznawstwa 2004, nr 1(159), s. 63–76.
Miś B., Zawód: infobroker [w:] Wiedza i Życie 2001 nr 4, s. 23
Lektury uzupełniające:
Materska K. Informacja w organizacjach społeczeństwa wiedzy. Warszawa 2007
Materska K., Rynek informacji i rynek wiedzy, [w:] Praktyka i Teoria Informacji Naukowej i Technicznej 2005, nr 3, s. 3-11
Mider D., Cyfrowy Panoptykon. Internet jako narzędzie nadzoru informacyjnego państwa nad społeczeństwem, [w:] Bezpieczeństwo współczesnego świata. Społeczeństwo, ekonomia, prawo, K. Wilczyńska, K. Adamek (red. nauk.), Poznań 2013
W cyklu 2022/2023-Z:
Lektury podstawowe: Lektury uzupełniające: |
W cyklu 2023/2024-Z:
Lektury podstawowe: Lektury uzupełniające: |
W cyklu 2024/2025-Z:
Lektury podstawowe: Lektury uzupełniające: |
Uwagi
W cyklu 2022/2023-Z:
Godziny kontaktowe np. konwersatorium, wykład, ćwiczenia - 30 godz. |
W cyklu 2023/2024-Z:
Godziny kontaktowe np. konwersatorium, wykład, ćwiczenia - 30 godz. |
W cyklu 2024/2025-Z:
Godziny kontaktowe np. konwersatorium, wykład, ćwiczenia - 30 godz. |
Więcej informacji
Dodatkowe informacje (np. o kalendarzu rejestracji, prowadzących zajęcia, lokalizacji i terminach zajęć) mogą być dostępne w serwisie USOSweb: