Praktyki zawodowe z infobrokerstwa AZD-SL>Prazin
Celem praktyk zawodowych jest przygotowanie studenta do praktycznego wykorzystania zdobytej w trakcie kształcenia wiedzy, umiejętności i kompetencji społecznych z zakresu wyszukiwania informacji.
Zakres tematów
1. Zapoznanie studenta z charakterem miejsca pracy zawodowej: firma infobrokerska.
2. Cel pracy infobrokera.
3. Opracowywanie zarysu strategii wyszukiwania informacji zgodnie z zapotrzebowaniem klienta.
4. Sporządzenie słów kluczowych dla kwerend z różnych dziedzin i sektorów.
5. Wykonanie wstępnej kwerendy informacji i weryfikacja słów kluczowych.
6. Kwerenda internetowa
7. Kwerenda w bezpłatnych bazach danych i komercyjnych bazach danych
8.Kwerenda biblioteczna, archiwalna i prasowa.
9. Selekcja informacji pozyskanych w wyniku prowadzonych kwerend i ocena jakości pozyskanych informacji.
10. Opracowanie i analiza wyników wyszukiwania.
11. Bibliografia źródeł informacji.
12. Stworzenie baz danych i raportów oraz prezentacji multimedialnych przekazujących zgromadzony materiał.
W cyklu 2023/2024-Z:
Zakres tematów |
W cyklu 2024/2025-Z:
Celem praktyk zawodowych jest przygotowanie studenta do praktycznego wykorzystania zdobytej w trakcie kształcenia wiedzy, umiejętności i kompetencji społecznych z zakresu wyszukiwania informacji. |
Tryb zajęć
Koordynatorzy przedmiotu
W cyklu 2022/2023-Z: | W cyklu 2023/2024-Z: | W cyklu 2024/2025-Z: | W cyklu 2023/2024-L: | W cyklu 2022/2023-L: |
Efekty kształcenia
Student:
- Ma podstawową wiedzę na temat pracy infobrokera.
- Zna podstawy prawne i strukturę organizacyjną firm infobrokerskich.
- Zna zasady prowadzenia kwerend i pozyskiwania informacji.
- potrafi przeprowadzić kwerendę w sieci oraz kwerendę biblioteczną i archiwalną w celu pozyskania informacji potrzebnych do zrealizowania zleconego zadania.
- Potrafi ocenić jakość i wiarygodność źródła informacji oraz sporządzić raport informacyjny.
- Potrafi pracować w zespole.
- Wykorzystuje wiedzę teoretyczną w działaniach praktycznych.
- Podejmuje się realizacji wyznaczonych zadań.
- Posiada podstawowe umiejętności organizacyjne.
- Prawidłowo identyfikuje i rozstrzyga problemy i zadania związane z wykonywaniem zawodu.
- Jest świadomy problemów związanych z pozyskiwaniem informacji.
- Wykazuje zrozumienie i poszanowanie praw własności intelektualnej oraz norm etycznych pracownika informacji.
Kryteria oceniania
1. Aktywny udział w praktykach zawodowych.
2. Umowa o realizację praktyki.
3. Raport z odbytej praktyki (stosowny wpis w Dzienniku praktyk).
4. Dowód ubezpieczenia NNW i OC na czas trwania praktyki.
Praktyki zawodowe
Realizacja zadań powierzonych przez opiekuna praktyk w archiwum, kancelarii.
Literatura
Literatura podstawowa:
[1] Filipowski Wojciech/Madrzejowski Wiesław — Biały wywiad. Otwarte zródła informacji - od teorii do praktyki., Warszawa, 2012, C.H. Beck
Literatura uzupełniajaca:
[1] Materska Katarzyna — Profesjonalisci do spraw informacji i wiedzy, Warszawa, 2007, Wydawnictwo Stowarzyszenia Bibliotekarzy Polskich [[w:] Informacja w organizacjach społeczenstwa wiedzy]
W cyklu 2023/2024-Z:
Wybrane podręczniki z zakresu infobrokerstwa. |
Więcej informacji
Więcej informacji o poziomie przedmiotu, roku studiów (i/lub semestrze) w którym się odbywa, o rodzaju i liczbie godzin zajęć - szukaj w planach studiów odpowiednich programów. Ten przedmiot jest związany z programami:
Dodatkowe informacje (np. o kalendarzu rejestracji, prowadzących zajęcia, lokalizacji i terminach zajęć) mogą być dostępne w serwisie USOSweb: