Etyka dziennikarska DIKS-NL>Etydzi
T_1. Wprowadzenie w podstawowe zagadnienia etycznego wymiaru dziennikarstwa
T_2. Podstawy etyki dziennikarskiej.
T_3. Wybrane zagadnienia etyki dziennikarskiej
T_4 Podstawowe wartości stanowiące ramy działań dziennikarskich.
T_5. Kształtowanie kompetencji etycznych przyszłych dziennikarzy
T_6. Praktyczne ćwiczenia w rozwiązywaniu dylematów etycznych dziennikarstwa.
T_8. Podstawowa orientacja w problematyce etycznej wielorakich aspektów dziennikarstwa
T_9. Znajomość współczesnego dyskursu etycznego
T_10. Zdobycie umiejętności etycznego wartościowania działań medialnych.
Tryb zajęć
Koordynatorzy przedmiotu
Efekty kształcenia
WIEDZA:
W_01 Student ma znajomość podstawowych definicji z przedmiotu
W_02 ma pogłębioną wiedzę na temat literatury przedmiotu
UMIEJĘTNOŚCI:
U_1 Potrafi określić aktualny stan badań
U_2 potrafi wyróżnić okresy rozwoju badań nad przedmiotem wykładu
KOMPETENCJE SPOŁECZNE:
K_01 docenia wagę zagadnień omówionych w przedmiocie
K_02 posiada dojrzałe kompetencje w przekazywaniu zdobytej wiedzy w pracy zawodowej
Kryteria oceniania
Wykład, Dyskusja, debata, pokaz multimedialny, pokaz filmu
Kryteria oceniania: obecność i aktywność na zajęciach, pisemna praca roczna, egzamin.
Praktyki zawodowe
-
Literatura
podstawowa
1. Michał Drożdż, Etyka mediów w obronie wartości, Kraków 2019.
uzupełniająca
2. I. Rutkiewicz, Jak być przyzwoitym w mediach. Rady dla dziennikarzy telewizyjnych i nie tylko, Warszawa 2003
3. W lustrze mediów. Wizerunek mediów własny, red. I. Borkowska, A. Woźny, Wrocław 2002
4.R. Patching, M. Hirst, Journalism ethics: Arguments and cases for the twenty-first century, New York, NY 2014
Więcej informacji
Dodatkowe informacje (np. o kalendarzu rejestracji, prowadzących zajęcia, lokalizacji i terminach zajęć) mogą być dostępne w serwisie USOSweb: