Narzędzia public relations DIKS-PBR-SL>Narpub
TREŚĆ KSZTAŁCENIA:
I. Wprowadzenie, omówienie pojęć z zakresu wybranych dyscyplin public relations:
1. Komunikacja antykryzysowa / komunikacja kryzysowa
2. Advocacy i Public Affairs
3. Media Relations
4. Komunikacja wewnętrzna
5. Content Marketing
6. Custom Publishing
7. Event komercyjny / event społeczny
8. Launch nowego produktu, usługi lub firmy
9. Corporate Social Responsibility (CSR)
10. PR miejsca, miasta lub regionu
11. Social media
12. Business-to-Business (B2B)
13. Employer branding
Analiza wybranych zagadnień na podstawie zrealizowanych projektów:
- studia przypadków laureatów branżowych konkursów dedykowanych działaniom public relations m.in „Złote Spinacze”.
II. Analiza zakresu działań w obszarze public relations, realizowanych przez wybrane agencje PR działające w Polsce - studia przypadków.
III. Omówienie na przykładach wybranych zagadnień etyki w public relations, zapoznanie studentów
z Kodeksem Etyki PSPR.
Tryb zajęć
Efekty kształcenia
EFEKTY KSZTAŁCENIA
WIEDZA
W wyniku przeprowadzonych zajęć student charakteryzuje i definiuje narzędzia public relations. Umie zastosować narzędzia PR zgodnie z realizowaną strategią; potrafi analizować procesy komunikacyjne i rozumie kontekst działań public relations.
UMIEJĘTNOŚCI
W wyniku przeprowadzonych zajęć student odpowiednio dobiera, strategicznie planuje i celowo wykorzystuje narzędzia public relations do osiągnięcia zamierzonych efektów. Umie krytycznie przeanalizować działania i przewidywać społeczne skutki tej działalności. Potrafi kierować pracą w zespole oraz wyznaczać zadania sobie i innym.
KOMPETENCJE (POSTAWY)
W wyniku przeprowadzonych zajęć student ma ukształtowaną i przyswojoną postawę postępowania zgodnie z zasadami prawa i etyki zawodowej, rozumie konieczność ciągłego poszerzania wiedzy na temat komunikacji społecznej, marketingu, public relations oraz nowych mediów. Potrafi postrzegać swoją pracę w uwarunkowaniach rynkowych jako misję publiczną dla dobra człowieka i społeczności.
Kryteria oceniania
METODY DYDAKTYCZNE
Zajęcia mają charakter warsztatowy (ćwiczenia) - studenci pracują indywidualnie oraz w grupach. Opracowują m.in. prezentacje poszczególnych tematów zajęć, ćwiczą umiejętności pozyskiwania danych, krytycznego myślenia, wystąpień publicznych oraz pracy samodzielnej i w zespole.
Wybrane metody dydaktyczne:
- miniwykład wprowadzający nowe zagadnienia;
- case studies;
- prezentacje multimedialne;
- dyskusje w podgrupach oraz debaty na forum grupy;
- konsultacje indywidualne i grupowe.
SPOSOBY I WARUNKI ZALICZENIA
Student zobowiązany jest do obecności na zajęciach – w wypadku usprawiedliwionej nieobecności - indywidualnie z prowadzącą zajęcia - ustala sposób zaliczenia nieobecności (m.in.: napisanie eseju, przygotowanie dodatkowej prezentacji lub mniwykładu).
Nieobecność na zajęciach nie zwalnia studenta z konieczności dowiedzenia się jakie tematy były poruszane podczas ćwiczeń oraz co należy przygotować na kolejne spotkanie.
Student przygotowuje prezentacje (jedną indywidualną i jedną w zespole) na podstawie wybranych przez siebie zagadnień – temat i formę prezentacji konsultuje z prowadzącą zajęcia oraz opracowuje pisemnie zalecone przez prowadzącą lektury.
Student oceniany jest pod względem przygotowania i aktywności na zajęciach.
Na ocenę końcową składają się wszystkie wyżej wymienione warunki oraz ocena prezentacji wybranych zagadnień (m.in.: kreatywność i rzetelność opracowania, autoprezentacja, a także umiejętność współpracy w zespole).
Literatura
PROPONOWANE LEKTURY:
1. Fraser P. Seitel, „Public Relations w praktyce”, Felberg SJA, Warszawa 2003
2. David Meerman Scott, “Nowe zasady marketing i PR” Wolters Kluwer Polska Sp. z oo, Warszawa 2009
3. Carmine Gallo, „Steve Jobs sekrety innowacji”, Znak Litera Nova, Kraków 2011
4. Fernando Trias de Bes, Filip Kotler „Innowacyjność przepis na sukces”, REBIS, Poznań 2013
5. Agata Stachowicz-Stanusch, „Potęga wartości. Jak zbudować nieśmiertelną firmę”, HELION Gliwice 2007
6. Aleksandra Ślifirska, „Medialne lwy dla rekinów biznesu. Sztuka świadomego wykorzystania mediów” PWN, Warszawa 2014
7. Barbara Stawarz „Content marketing po polsku”, PWN, Warszawa 2015
8. Igor Gałązkiewicz „Art Branding”, Wydawnictwo Słowo i Myśl, Lublin 2016
9. Anna Miotk „Badania w public relations”, Difin SA, Warszawa 2012
PROPONOWANE ŹRÓDŁA INTERNETOWE:
1. http://zlotespinacze.pl/katalog-projektow
2. http://www.zfpr.pl/
3. http://www.polskipr.pl/o-stowarzyszeniu/kodeks-etyki/
4. http://kampaniespoleczne.pl/
5. http://www.proto.pl/
6. http://nowymarketing.pl/
7. https://annamiotk.pl/
Więcej informacji
Dodatkowe informacje (np. o kalendarzu rejestracji, prowadzących zajęcia, lokalizacji i terminach zajęć) mogą być dostępne w serwisie USOSweb: