Realizacja i produkcja radiowa DIKS-PRT-SM>RealRad
Zajęcia o charakterze praktycznym, obejmują następujące zagadnienia:
1. Analiza rynku radiowego w Polsce.
2. Formy radiowe i środki służące do ich realizacji.
3. Rola i zadania producenta
4. Rola i zadania realizatora dźwięku
5. Rola i zadania reżysera dźwięku.
6. Realizacja muzycznych formatów radiowych.
7. Analiza nagrań artystycznych form radiowych.
8. Słuchowisko.
9. Kreacja postaci i udźwiękowienie.
10. Analiza semiologiczna współczesnego słuchowiska - wpływ dźwięków na emocje i wyobraźnię odbiorcy.
11. Reportaż radiowy.
12. Podcasty.
13. Rola muzyki we współczesnym reportażu radiowym.
14. Jak stworzyć dobry reportaż radiowy?
15. Produkcja reklamy radiowej - spot.
16. Sponsoring audycji,
17. Konkursy i animacje realizowane na żywo.
18. Produkcja i realizacja identyfikacji radiowej.
19. Analiza wybranych form radiowych pod kątem udźwiękowienia.
20. Aktor w Teatrze Radiowym.
Tryb zajęć
Koordynatorzy przedmiotu
Literatura
Bachura J., Odsłony wyobraźni. Współczesne słuchowisko radiowe, Toruń 2012.
Bardijewska S., Nagie słowo. Rzecz o słuchowisku, Warszawa 2001.
Boyd A., Dziennikarstwo radiowe i telewizyjne, Kraków, 2006.
Chudziński E., Dziennikarstwo i świat mediów, Kraków 2008.
Czeczot K., Andy, reż. K. Czeczot, Polskie Radio 2013.
McLeish R., Produkcja radiowa, Kraków 2007.
Niedźwiecki M., Radiota, Warszawa 2014.
Pawlik P.,Wiernickiej „Lista Przebojów Trójki. Wpływy, fani, przeobrażenia”
Pisarek W., Słownik terminologii medialnej, Kraków 2006.
Różewicz T., Kartoteka, reż. T. Man, Polskie Radio 2009.
Więcej informacji
Dodatkowe informacje (np. o kalendarzu rejestracji, prowadzących zajęcia, lokalizacji i terminach zajęć) mogą być dostępne w serwisie USOSweb: