Branding design DIKS-RBP-SL>BranDes
Aby zrozumieć mechanizmy działania współczesnej po-nowoczesnej przestrzeni publicznej w większości również wirtualnej trzeba je poznać w konkretnym kontekście kulturowo-społecznym. Celem kształcenia w ramach tego przedmiotu jest poznanie tych mechanizmów poprzez wypracowanie umiejętności budowania marki osoby, organizacji, produktu w zależności od potrzeb szeroko rozumianego rynku. W tym zakresie bardzo ważnym celem jest wykształcenie umiejętności pozwalających przejść drogę projektową od założeń koncepcyjnych do efektu końcowego. Ważną umiejętnością jest dostrzeżenie problemu czy potrzeby rynku czy szeroko rozumianego klienta. Zajęcia mają dać studentowi szeroki wachlarz narzędzi pozwalających mu osiągnąć wyznaczone cele w czasie procesu projektowego. Aby osiągnąć wyznaczone cele sztuka projektowania – Design korzysta z osiągnięć wielu dziedzin ludzkiej wiedzy takich jak psychologia, socjologia, językoznawstwo, semiologia i wiele innych (w zależności od potrzeb), konkretny projekt – produkt, marka często są syntezą tej wiedzy.
Tryb zajęć
Koordynatorzy przedmiotu
Efekty kształcenia
Po zakończeniu ćwiczeń/warsztatów student definiuje pojęcie marki oraz produktu, charakteryzuje poszczególne etapy procesu projektowego w obu przypadkach, wybiera właściwe rozwiązania. Dostrzega i formułuje problemy projektowe, przewiduje możliwości ich rozwiązania jest wrażliwy na potrzeby projektowe szeroko rozumianego rynku czy środowiska w którym żyje i pracuje, jest kreatywny w rozwiązywaniu zadań projektowych związanych z tworzeniem nowej marki.
Kryteria oceniania
1. Obecność na zajęciach (minimum 70%).
2. Realizacja ćwiczeń koncepcyjnych w trakcie zajęć.
3. Wiedza z zakresu zagadnień poruszanych na zajęciach.
Literatura
Lektury podstawowe:
– Olins, W., Podręcznik brandingu, tłum. Boruc, M.A., Warszawa 2009
– www.semiotyka.pl
– https://grafmag.pl/artykuly/ksiega-znaku-jak-sie-w-nia-wgryzc-podstawowe-zasady-tworzenia
– http://upjp2.edu.pl/uczelnia/uczelnia/o-nas/księga-znaku
Lektury uzupełniające:
– Cage, J., Kolor i znaczenia. Sztuka, nauka, symbolika., tłum. Holzman, J., Żakiewicz, A. Kraków 2010
– Carter, R., Digital Color and Type, Crans – Près – Céligny 2002
– Ginalski, J., Liskiewicz, M. Seweryn, J., Rzowój nowego produktu, Kraków 1994
– Młodkowski, J., Aktywność wizualna człowieka, PWN, Warszawa 1998
– Szarzyńska, J., Komunikacja wizualna. Wybrane zagadnienia, Kraków 2006
– Szarzyńska, J., Komunikacja wizualna. Potrzebne pojęcia, Kraków 2006
– Olins, W., O marce, tłum. Hereźniak, M., Skonieczko, G., Warszawa 2004
– Pelc, J., Wstęp do Semiotyki, Warszawa 1984
Więcej informacji
Dodatkowe informacje (np. o kalendarzu rejestracji, prowadzących zajęcia, lokalizacji i terminach zajęć) mogą być dostępne w serwisie USOSweb: