Projektowanie i kreowanie marki DIKS-RBP-SL>ProjKreM
TREŚĆ KSZTAŁCENIA:
I. Definiowanie pojęć:
- marka, brand, branding, system komunikacji wizualnej
- marka osobista (personal branding)
- tożsamość, wizerunek, reputacja
- architektura marki
- etyka biznesu
II. Analiza wybranych narzędzi marketingu i public relations:
- społeczna odpowiedzialność biznesu (CSR)
- marka pracodawcy (employer branding)
- promocja w mediach (media relations)
- komunikowanie wizerunkowe
III. Analiza wybranych marek globalnych (case study):
- Mc Donald’s
- Netflix
- Amazon
- Samsung
- Coca-Cola
Tryb zajęć
Koordynatorzy przedmiotu
W cyklu 2022/2023-Z: | W cyklu 2024/2025-L: | W cyklu 2023/2024-L: |
Efekty kształcenia
WIEDZA
W wyniku przeprowadzonych zajęć student zdobywa wiedzę na temat brandingu, pogłębia znajomość technik budowania, kreowania i zarządzania marką na rynku.
UMIEJĘTNOŚCI
W wyniku przeprowadzonych zajęć student umie zastosować wiedzę z obszaru public relations i marketingu podczas tworzenia koncepcji i definiowania marki. Potrafi realizować powierzone mu obowiązki we współpracy z innymi członkami zespołu. Potrafi kierować pracą w zespole oraz wyznaczać zadania sobie i innym.
KOMPETENCJE (POSTAWY)
W wyniku przeprowadzonych zajęć student rozumie konieczność ciągłego poszerzania wiedzy na temat budowania i kreowania marki. Jest świadomy wpływu społecznego jakim jest branding i potrafi przewidywać ich wieloaspektowe skutki społeczne.
Kryteria oceniania
METODY DYDAKTYCZNE
Wybrane metody dydaktyczne:
- studium przypadku (case study)
- mini-wykład wprowadzający nowe zagadnienia;
- prezentacje multimedialne;
- dyskusje w podgrupach oraz debaty na forum¬ grupy;
- konsultacje indywidualne i grupowe.
SPOSOBY I WARUNKI ZALICZENIA:
Student/studentka zobowiązany/a jest do obecności na zajęciach – w wypadku nieobecności indywidualnie z prowadzącą zajęcia ustala sposób zaliczenia (napisanie eseju lub przygotowanie dodatkowej prezentacji / mni-wykładu).
Student/studentka przygotowuje prezentacje indywidualną i w zespole – temat i formę prezentacji konsultuje z prowadzącą zajęcia.
Student/studentka oceniany/a jest pod względem rzetelność opracowania wystąpienia, autoprezentacji, umiejętność współpracy w zespole oraz aktywności na zajęciach.
Na ocenę końcową składają się wszystkie wyżej wymienione warunki.
Praktyki zawodowe
Nakład pracy studenta 50 godzin lekcyjnych, w tym:
udział w ćwiczeniach stacjonarnych 24 i 6 w ćwiczeniach on-line, przygotowanie do zajęć 8, opracowanie prezentacji 12 - łącznie 50 godzin.
Literatura
POLECANE LEKTURY:
1. Matthew Healey "Czym jest branding?", ABE Dom Wydawniczy,
Warszawa 2008
2. Hermann H. Wala "Moja marka", Grupa Wydawnicza Foksal sp.z o.o., Warszawa 2014
3. Marty Neumeier "Odwracanie marki", Wydawnictwo Studio Emka,
Warszawa 2017
4. Agata Stachowicz-Stanusch "Potęga wartości. Jak zbudować nieśmiertelną firmę", Wydawnictwo Helion, Gliwice 2007
5. Iwona Skowronek "Marketing doświadczeń. Od doświadczeń klienta do wizerunku firmy", Wydawnictwo Poltex, Warszawa 2021
6. Kevin Murray "Język liderów", JS & Dom wydawniczy,
Warszawa 2014
7. Kevin Murray Inspirująca komunikacja. Podręcznik dla liderów",
JS & Dom wydawniczy, Warszawa 2014
Więcej informacji
Dodatkowe informacje (np. o kalendarzu rejestracji, prowadzących zajęcia, lokalizacji i terminach zajęć) mogą być dostępne w serwisie USOSweb: