Public relations w organizacjach non-profit DIKS-RBP-SL>Pubrel
TREŚĆ KSZTAŁCENIA:
1. Wprowadzenie do problematyki działalności sektora non-profit:
- podstawowe pojęcia:
trzeci sektor (NGO), sektor non-profit, organizacje pozarządowe;
- specyfika działań organizacji (cele społeczne);
- podstawy prawne działalności organizacji non-profit.
2. PR w organizacjach non-profit:
- wykorzystanie narzędzi public relations, technik dziennikarskich i nowych mediów w budowaniu zaufania społecznego organizacji;
- strategie budowania marki organizacji społecznych;
- analiza wybranych organizacji w kontekście public relations - studia przypadku.
3. Analiza wybranych kampanii i reklam społecznych ze szczególnym uwzględnieniem zastosowanych narzędzi PR – studia przypadku.
Tryb zajęć
Koordynatorzy przedmiotu
Efekty kształcenia
EFEKTY KSZTAŁCENIA
WIEDZA
W wyniku przeprowadzonych zajęć student poznaje obszar działań trzeciego sektora, definiuje pojęcia związane z organizacjami pozarządowymi, rozumie znaczenie public relations dla prawidłowego działania organizacji non-profit. Ma rozszerzoną wiedzę o różnych rodzajach struktur i instytucji społecznych oraz pogłębioną w odniesieniu do wybranych struktur i instytucji społecznych.
UMIEJĘTNOŚCI
W wyniku przeprowadzonych zajęć student analizuje efekt działań w obszarze public relations w kontekście specyfiki pracy organizacji non-profit. Umie współpracować w przygotowaniu projektów społecznych i potrafi przewidywać wielokierunkowe skutki społeczne swojej działalności. Potrafi kierować pracą w zespole oraz wyznaczać zadania sobie i innym.
KOMPETENCJE (POSTAWY)
W wyniku przeprowadzonych zajęć student jest świadomy potrzeby ciągłego poszerzania wiedzy na temat działalności organizacji non-profit i ich znaczenia dla rozwoju społeczeństwa obywatelskiego. Jest świadomy roli public relations w organizacjach pozarządowych w kontekście budowania zaufania społecznego oraz sieci etycznych powiązań sektora non-profit z sektorem for-profit.
Kryteria oceniania
METODY DYDAKTYCZNE
Zajęcia mają charakter warsztatowy (ćwiczenia) - studenci pracują indywidualnie oraz w grupach. Opracowują m.in. prezentacje poszczególnych tematów zajęć, ćwiczą umiejętności pozyskiwania danych, krytycznego myślenia, wystąpień publicznych oraz pracy samodzielnej i w zespole.
Wybrane metody dydaktyczne:
- miniwykład wprowadzający nowe zagadnienia;
- case studies;
- prezentacje multimedialne;
- dyskusje w podgrupach oraz debaty na forum grupy;
- konsultacje indywidualne i grupowe.
SPOSOBY I WARUNKI ZALICZENIA
Student zobowiązany jest do obecności na zajęciach – w wypadku usprawiedliwionej nieobecności - indywidualnie z prowadzącą zajęcia - ustala sposób zaliczenia nieobecności (m.in.: napisanie eseju, przygotowanie dodatkowej prezentacji lub mniwykładu).
Nieobecność na zajęciach nie zwalnia studenta z konieczności dowiedzenia się jakie tematy były poruszane podczas ćwiczeń oraz co należy przygotować na kolejne spotkanie.
Student przygotowuje prezentacje (jedną indywidualną i jedną w zespole) na podstawie wybranych przez siebie zagadnień – temat i formę prezentacji konsultuje z prowadzącą zajęcia oraz opracowuje pisemnie zalecone przez prowadzącą lektury.
Student oceniany jest pod względem przygotowania i aktywności na zajęciach.
Na ocenę końcową składają się wszystkie wyżej wymienione warunki oraz ocena prezentacji wybranych zagadnień (m.in.: kreatywność i rzetelność opracowania, autoprezentacja, a także umiejętność współpracy w zespole).
Literatura
WYBRANE ŹRÓDŁA INFORMACJI O NGO
NGO portal organizacji pozarządowych
http://www.ngo.pl/
https://poradnik.ngo.pl/jakie-akty-prawne-koniecznie-trzeba-znac
KLON/JAWOR Stowarzyszenie
http://www.klon.org.pl/
INSPRO Instytut Spraw Obywatelskich
https://inspro.org.pl
https://inspro.org.pl/bankwiedzy/poradniki/
FUNDACJA KOMUNIKACJI SPOŁECZNEJ
http://kampaniespoleczne.pl
http://kampaniespoleczne.pl/ktora-kampania-1-jest-najlepsza-2/
http://samorzad.infor.pl/wiadomosci/751822,1-podatku-jak-to-dziala.html
INSTYTUT FUNDRAISINGU
https://instytutfundraisingu.pl/blog/
POLECANE LEKTURY
1/ Dominika Maison, Piotr Wasilewski „Propaganda dobrych serc, czyli pierwszy tom o reklamie społecznej”, Wydawca: Agencja Wasilewski, Kraków 2007
2/ Piotr Wasilewski „Szlachetna propaganda dobroci, czyli drugi tom o reklamie społecznej”,
Wydawca: Agencja Wasilewski, Kraków 2007
3/ Małgorzata Borowska, Izabela Dembicka-Starska Mocni w promocji. Pdręcznik organizacji pozarządowych”, Wydawca: Stowarzyszenie Klon/Jawor, Warszawa 2014
Więcej informacji
Dodatkowe informacje (np. o kalendarzu rejestracji, prowadzących zajęcia, lokalizacji i terminach zajęć) mogą być dostępne w serwisie USOSweb: