Strategie public relations DIKS-RBP-SL>StraPR
Przedmiot ma charakter głównie warsztatowy. Jego podstawowym celem jest rozwijanie umiejętności menedżerskich PR u studentów posiadających już pewną wiedzę i praktykę w tym obszarze. Pierwszy blok tematów będzie dotyczył strategii organizacji i jej związku ze strategią komunikowania (PR). W drugiej sekcji tematycznej przedmiotem zainteresowania zespołów będą cele komunikowania, wybór proponowanej strategii, głównych przesłań komunikacyjnych, dobór kanałów i technik komunikowania, terminarz planowanych działań, budżet programu komunikacyjnego i metody mierzenia jego efektywności.
Zaliczeniem kursu będzie opracowanie kompleksowej propozycji strategii i planu działań PR, opartej o rzetelne badania otoczenia (audyt), trafny dobór grupy docelowej. Końcowe prezentacje strategii i planu działań PR będą przeprowadzone przez całe zespoły, uczestniczące w zajęciach w trakcie semestru.
W cyklu 2022/2023-Z:
Przedmiot ma charakter głównie warsztatowy. Jego podstawowym celem jest rozwijanie umiejętności menedżerskich PR u studentów posiadających już pewną wiedzę i praktykę w tym obszarze. Pierwszy blok tematów będzie dotyczył strategii organizacji i jej związku ze strategią komunikowania (PR). W drugiej sekcji tematycznej przedmiotem zainteresowania zespołów będą cele komunikowania, wybór proponowanej strategii, głównych przesłań komunikacyjnych, dobór kanałów i technik komunikowania, terminarz planowanych działań, budżet programu komunikacyjnego i metody mierzenia jego efektywności. Zaliczeniem kursu będzie opracowanie kompleksowej propozycji strategii i planu działań PR, opartej o rzetelne badania otoczenia (audyt), trafny dobór grupy docelowej. Końcowe prezentacje strategii i planu działań PR będą przeprowadzone przez całe zespoły, uczestniczące w zajęciach w trakcie semestru. |
W cyklu 2024/2025-Z:
Zajęcia skupiają się na wypracowaniu strategii public relations, analizie narzędzi i technik PR oraz ich implementacji w praktyce. Studenci poznają proces planowania kampanii PR, w tym identyfikację grup docelowych, tworzenie przekazów, współpracę z mediami, zarządzanie sytuacjami kryzysowymi i budowanie wizerunku firmy lub organizacji. Przedmiot uwzględnia również rosnącą rolę nowych technologii, takich jak media społecznościowe i narzędzia analityczne w działaniach PR. Celem przedmiotu jest zapoznanie studentów z kluczowymi strategiami public relations oraz praktycznymi narzędziami i technikami wykorzystywanymi w komunikacji z mediami i interesariuszami. Studenci nauczą się, jak planować i realizować działania PR, analizować skuteczność strategii oraz wdrażać innowacje w odpowiedzi na współczesne wyzwania komunikacyjne |
Tryb zajęć
Koordynatorzy przedmiotu
W cyklu 2023/2024-Z: | W cyklu 2022/2023-Z: | W cyklu 2025/2026-Z: | W cyklu 2024/2025-Z: |
Literatura
P. Bucki, Prezentacje po prostu!, Gliwice 2020
P. Bucki, porozmawiajmy o komunikacji, Lublin 2017
J. Wrycza-Bekier, Magia Słów, Gliwice 2018
P. Tkaczyk, Zakamarki marki, Gliwice 2011
S. R. Covey, 7 nawyków skutecznego działania, Poznań 2018
M. Buckingham, C. Coffman Po pierwsze złam wszystkie zasady, Warszawa 2017
Daniel H. Pink, Drive, Warszawa 2012
Natalia Hatalska, Wiek paradoksów, Warszawa 2021
W cyklu 2022/2023-Z:
P. Bucki, Prezentacje po prostu!, Gliwice 2020 |
W cyklu 2024/2025-Z:
Wiedza: Umiejętności: Kompetencje społeczne: |
Więcej informacji
Dodatkowe informacje (np. o kalendarzu rejestracji, prowadzących zajęcia, lokalizacji i terminach zajęć) mogą być dostępne w serwisie USOSweb: