Zarządzanie marką i wizerunkiem DIKS-RBP-SL>Zarmar
Moduł 1: Wprowadzenie do zarządzania marką
Definicje i elementy marki
Proces budowania marki
Moduł 2: Komunikacja i pozycjonowanie marki
Strategie pozycjonowania marki
Komunikacja marki – narzędzia i kanały
Moduł 3: Wizerunek marki i jego zarządzanie
Badanie wizerunku marki
Identyfikacja wizualna marek
Moduł 4: Kryzysy wizerunkowe i zarządzanie nimi
Zarządzanie kryzysowe – studium przypadków
Plan komunikacji kryzysowej
Moduł 5: Tworzenie wartości marki
Wartość marki i jej elementy
Strategia rozszerzania marki
Moduł 6: Rebranding - zmiana wizerunku
Strategie rebrandingowe - studium przypadków
Moduł 7: Personal brandig
Świadome kształtowanie marki osobistej
Personal branding a zarządzanie marką
Tryb zajęć
Koordynatorzy przedmiotu
W cyklu 2023/2024-Z: | W cyklu 2024/2025-Z: |
Kryteria oceniania
Ćwiczenia: obowiązkowa obecność (max. dwie nieobecności nieusprawiedliwione w cyklu). Oceniana będzie aktywność podczas zajęć (ćwiczenia warsztatowe w grupach)
Zaliczenie na ocenę: grupowy projekt zaliczeniowy
Literatura
Podstawowa:
Kotler P., Keller K.L, Marketing, PWE Warszawa, wydanie II, 2022
Tesławski M., Projektowanie strategii marki. Profesjonalna instrukcja budowy silnej marki, Wydawnictwo Słowa i Myśli, 2018
Olins W., Brand book (Podręcznik brandingu), Instytut Marki Polskiej, 2009
Bavuso D., Cardone N., Od pomysłu do marki. Kompletny przewodnik po marketingu strategicznym, od pozycjonowania po komunikację, CeDeWu, 2022
Uzupełniająca:
Aaker D., Building Strong Brands, Simon & Schuster Ltd, 2010
Szczepański J., Strategiczny brand marketing. Praktyczny poradnik skutecznego marketingu dla menedżerów i nie tylko, One Press, 2024
Robert Kozielski – Wskaźniki marketingowe, Wydawnictwo Nieoczywiste, 2022
Kall J., Kłeczek R., Sagan A., Zarządzanie marką, Wolters Kluwer Polska SA. 2013
Kubaj D., Brand equity. Metody badania siły marek, PWN 2022
Koźmiński, A. K., Piotrowski, W. (red.), Zarządzanie. Teoria i praktyka, Wydawnictwo Naukowe PWN, 2013
Grzesiak M., Personal branding, czyli jak skutecznie zbudować autentyczną markę osobistą, One Press. 2019
Artykuły naukowe i raporty (opcjonalnie):
Raporty branżowe, np. Interbrand Best Global Brands (coroczna analiza najcenniejszych marek).
Czasopisma naukowe, np. Journal of Brand Management lub Journal of Marketing Communications.
Więcej informacji
Dodatkowe informacje (np. o kalendarzu rejestracji, prowadzących zajęcia, lokalizacji i terminach zajęć) mogą być dostępne w serwisie USOSweb: