Producent radiowy DIKS-RRT-SL>Prorad
Główne zagadnienia realizowane w trakcie zajęć:
1. Rozwój produkcji radiowej w radiofonii publicznej i komercyjnej; jak powstawały w Polsce radiostracje komercyjne i jak wpłynęły na radio publiczne
2. Czym jest format radiowy, jak tworzy się jego opis, jak targetuje. Wspólne tworzenie nowego formatu radiowego: grupa docelowa, tworzenie ramówki, dobór muzyki, zasady promocji.
3. Nowe formy audycji radiowych. Jaką rolę odgrywa i odegra AI w produkcji radiowej.
4. Radiofonia lokalna w Polsce. Skąd czerpie kontent. Sieciowanie. Internetowe radio lokalne.
5. Ewolucja słuchowiska radiowego i wpływ podcastów.
6. Ewolucja reportażu i wpływ podcastów. Analiza zmian na przestrzeni ostatnich kilku lat na podstawie nagrodzonych reportaży (Grand Press)
7. Ćwiczenia w tworzeniu mini formy radiowej jaka jest prognoza pogody. Nagrywanie własnbej prognozy pogody wraz z oprawą. montaż, prezentacja na zajęciach.
8. Prawo autorskie, licencje i regulacje dotyczące treści medialnych.
9. Radio w USA - radio jako show, przenikanie się formy radiowej i telewizyjnej.
Formy zajęć:
1. Wykłady – przekazanie wiedzy teoretycznej oraz analiza studiów przypadków z branży radiowej.
2. Warsztaty praktyczne – symulacje i ćwiczenia związane z realizacją produkcji radiowych (np. tworzenie krótkich form radiowychreportaży).
3. Projekty zespołowe – praca w grupach nad przygotowaniem kompleksowego projektu radiowego.
Tryb zajęć
Koordynatorzy przedmiotu
Efekty kształcenia
Po zakończeniu semestru studenci będą potrafili:
Zaplanować i zorganizować produkcję audycji radiowej.
Tworzyć treści radiowe dostosowane do specyfiki medium oraz grupy docelowej.
Zdobędą wiedzę o tym, co ma wpływ na zmiany form i treści prezentowanych w radiu publicznym, komercyjnym, internetowym.
Zajęcia przygotują studentów do pracy w roli producenta w rozgłośniach radiowych, zarówno w tradycyjnych, jak i internetowych formatach.
Kryteria oceniania
Na końcową ocenę wpływ ma obecność na zajęciach: jednorazowa nieobecność nie wpływa na obniżenie oceny. Każda kolejna nieusprawiedliwiona (zwolnienie lekarskie) nieobecność wpływa na obniżenie oceny końcowej o 0,5.
Wymagane jest także stworzenie i przesłanie zadanej treści audio, która następnie jest omawiana na zajęciach.
Literatura
Wybrane słuchowiska radiowe.
Wybrane reportaże radiowe.
Wybrane podcasty.
Więcej informacji
Dodatkowe informacje (np. o kalendarzu rejestracji, prowadzących zajęcia, lokalizacji i terminach zajęć) mogą być dostępne w serwisie USOSweb: