Innowacyjne spoty i filmy promocyjne DIKS-SL>InnowSpo
Poprzez analizę wybranych przykładów profesjonalnie i innowacyjnie zrealizowanych filmów studenci poznają najnowsze tendencje, walory estetyczne oraz czynniki wpływające na popularność spotów oraz ich skuteczność. Plan warsztatów ma na celu wszechstronne wprowadzenie do świata filmów promocyjnych, zapewniając studentom zarówno wiedzę teoretyczną, jak i umiejętności praktyczne.
Zakres tematów:
1. Różne typy filmów promocyjnych.
2. Filmy promocyjne z wbudowaną interakcją.
3. Najważniejsze elementy atrakcyjnego filmu promocyjnego.
4. Najciekawsze akcje i promocyjne kampanie video w Polsce.
5. Konceptualizacja przekazu. Od pomysłu do realizacji: Storyboard i rozwój koncepcji.
6. Storytelling – opowiedz historię. Cechy dobrej historii. Techniki narracyjne w krótkich filmach wideo.
7. Archetypy marki i ich wykorzystanie w kampaniach promocyjnych.
8. Techniki wizualne i kompozycja. Przyciąganie uwagi: Kompozycja i rodzaje ujęć w spotach reklamowych. Wykorzystanie narzędzi wizualnych w celu wzbudzenia emocji, perswazji i motywacji do działania.
9. Dźwięk, muzyka i lektorzy. Znaczenie dźwięku w zwiększaniu zaangażowania widzów.
10. Nowinki technologiczne i trendy w filmie promocyjnym.
11. Etyka w treściach dziennikarstwa promocyjnego i filmie reklamowym.
12. Realizacja spotu promocyjnego - praca w grupach.
W cyklu 2022/2023-Z:
Treści kształcenia: |
Tryb zajęć
Koordynatorzy przedmiotu
W cyklu 2023/2024-Z: | W cyklu 2022/2023-Z: | W cyklu 2024/2025-Z: |
Kryteria oceniania
Obecność na zajęciach (75 proc. obecności).
Ocena:
Udział w dyskusjach i aktywność: 20%
Realizacja i prezentacja spotu promocyjnego w grupach:80%
Wybrane zajęcia mogą być przeprowadzone online.
Literatura
1. P. Barry, Pomysł w reklamie. Idee, strategie i kampanie, Warszawa 2010.
2. L. Ries, Wizualny młotek. Jak wbić do głowy przekaz marki dzięki emocjonalnej sile obrazu, przeł. A. Romanek, Gliwice 2015.
3. R. Kłeczek, Kreacja w reklamie, Kraków 2008.
W cyklu 2022/2023-Z:
1. P. Barry, Pomysł w reklamie. Idee, strategie i kampanie, Warszawa 2010. |
Uwagi
W cyklu 2022/2023-Z:
Nakład pracy studenta w godz. - 60 (w tym - udział w ćwiczeniach 30, przygotowanie do ćwiczeń - 10, przygotowanie projektu (spotu) - 15, konsultacje - 5). |
Więcej informacji
Dodatkowe informacje (np. o kalendarzu rejestracji, prowadzących zajęcia, lokalizacji i terminach zajęć) mogą być dostępne w serwisie USOSweb: