Medialne technologie informacyjne DIKS-SL>MedTechInf
Celem przedmiotu jest przekazanie niezbędnej wiedzy o współczesnych technikach informacyjnych. Przedstawione zostaną zagadnienia związane z komunikowaniem się i wyszukiwaniem informacji przy użyciu Sieci. Kurs ma za zadanie przekazanie praktycznych umiejętności obsługi edytorów tekstu, programów do tworzenia prezentacji multimedialnych czy też podstawowych elementów graficznych typu plakaty, infografiki bądź loga. Zaprezentowane zostaną również techniki wyszukiwania informacji w tym informacji naukowych i trendów w Internecie, techniki organizacji i zarządzania zadaniami oraz zastosowanie narzędzi Google i Office365 w pracy dziennikarza. Jednym z omawianych bloków tematycznych będzie wykorzystywanie mediów społecznościowych w pracy naukowej, jak i zawodowej na przykładzie SEO oraz fact-checkingu.
W cyklu 2023/2024-Z:
Celem przedmiotu jest przekazanie niezbędnej wiedzy o współczesnych technikach informacyjnych. Przedstawione zostaną zagadnienia związane z komunikowaniem się i wyszukiwaniem informacji przy użyciu Sieci. Kurs ma za zadanie przekazanie praktycznych umiejętności obsługi edytorów tekstu, programów do tworzenia prezentacji multimedialnych czy też podstawowych elementów graficznych typu plakaty, infografiki bądź loga. Zaprezentowane zostaną również techniki wyszukiwania informacji w tym informacji naukowych i trendów w Internecie, techniki organizacji i zarządzania zadaniami oraz zastosowanie narzędzi Google i Office365 w pracy dziennikarza. Jednym z omawianych bloków tematycznych będzie wykorzystywanie mediów społecznościowych w pracy naukowej, jak i zawodowej na przykładzie SEO oraz fact-checkingu. Metody dydaktyczne: Ocena końcowa: |
W cyklu 2024/2025-Z:
Celem przedmiotu jest przekazanie niezbędnej wiedzy o współczesnych technikach informacyjnych. Przedstawione zostaną zagadnienia związane z komunikowaniem się i wyszukiwaniem informacji przy użyciu Sieci. Kurs ma za zadanie przekazanie praktycznych umiejętności obsługi edytorów tekstu, programów do tworzenia prezentacji multimedialnych czy też podstawowych elementów graficznych typu plakaty, infografiki bądź loga. Zaprezentowane zostaną również techniki wyszukiwania informacji w tym informacji naukowych i trendów w Internecie, techniki organizacji i zarządzania zadaniami oraz zastosowanie narzędzi Google i Office365 w pracy dziennikarza. Jednym z omawianych bloków tematycznych będzie wykorzystywanie mediów społecznościowych w pracy naukowej, jak i zawodowej na przykładzie SEO oraz fact-checkingu. Metody dydaktyczne: Ocena końcowa: |
Tryb zajęć
Koordynatorzy przedmiotu
W cyklu 2023/2024-Z: | W cyklu 2022/2023-Z: | W cyklu 2024/2025-Z: |
Efekty kształcenia
WIEDZA:
W1. Ma podstawową wiedzę na temat zagadnień związanych z najnowszymi technologiami, rozwojem Internetu i technologiami informacyjnymi
W2. Definiuje pojęcia związane z technologiami informacyjnymi i podstawowymi narzędziami
W3. Potrafi wskazać narzędzia i praktyki technologii informacyjnych wykorzystywanych do pracy w mediach
W4. Ma wiedzę na temat projektowania i edytowania dokumentu, arkusza kalkulacyjnego i prezentacji graficznej
UMIEJĘTNOŚCI:
U1. Potrafi zastosować zdobytą wiedzę do odpowiedniego wykorzystania medialnych technik informacyjnych
U2. Opracowuje projekt dokumentu tekstowego i potrafi zastosować odpowiednie narzędzia programu
U3. Potrafi dostosować metody i techniki do dostępnych narzędzi
U4. Potrafi określić metody i miejsca wyszukiwania informacji w Internecie
U5. Potrafi opracować całościową koncepcję pracy nad materiałem dziennikarskim z wykorzystaniem medialnych technologii informacyjnych
KOMPETENCJE:
K1. Jest kreatywny przy realizacji zadań i projektów.
K2. Jest kompetentny do wykorzystywania medialnych technologii informacyjnych w pracy w mediach
K3. Jest kompetentny do prezentowania swoich projektów
K4. Ma świadomość nieustannie zmieniającej się mediasfery i konieczności bycia na bieżąco z najnowszymi rozwiązaniami technologicznymi
Kryteria oceniania
Metody dydaktyczne:
– zajęcia warsztatowe i prezentacja materiałów dydaktycznych
– zadania indywidualne - zdalna praca własna
– praca w grupach - projekt końcowy
– konsultacje
Ocena końcowa:
– praca ciągła i zaangażowanie w trakcie całego semestru
– obecność na zajęciach
– grupowy projekt końcowy
Więcej informacji
Dodatkowe informacje (np. o kalendarzu rejestracji, prowadzących zajęcia, lokalizacji i terminach zajęć) mogą być dostępne w serwisie USOSweb: