Podstawy promocji, reklamy i marketingu DIKS-SL>Podpro
Treści kształcenia:
Zajęcia podzielone zostaną na następujące bloki tematyczne:
T_1. Marketing: wstęp, istota, geneza marketingu, etapy rozwoju marketingu.
T_2. Marketing: „rynek”, „konkurencja”, „marka”, „cena” jako uwarunkowania polityki firmy.
T_3. Inbound i outbound marketing.
T_4. Content marketing.
T_5. Klient i jego potrzeby.
T_6. Produkt – struktura i cykl życia produktu.
T_7. Cena i dystrybucja.
T_8. Promocja – projektujemy kampanie insight.
T_9. Słowo i obraz.
T_10. Reklama – rodzaje reklam, modele oddziaływania reklamy, prawo i psychologia w reklamie.
T_11. Strategia reklamowa, pojęcie strategii, schemat 6M.
T_12. Socjotechnika – emocje w reklamie.
T_13. Kampanie społeczne.
T_14. Marketing partyzancki
T_15. Etyka w reklamie: analiza działalności reklamowej pod kątem etyczności działań, na wybranych przykładach.
W cyklu 2022/2023-L:
Treści kształcenia: |
W cyklu 2023/2024-L:
Treści kształcenia: |
Tryb zajęć
Koordynatorzy przedmiotu
W cyklu 2024/2025-L: | W cyklu 2025/2026-Z: | W cyklu 2022/2023-L: | W cyklu 2023/2024-L: |
Efekty kształcenia
K_W03 Ma podstawową wiedzę o relacjach między strukturami i instytucjami społecznymi i ich elementami S1P_W03
K_W04 Zna rodzaje więzi społecznych właściwych dla nauk o mediach oraz zna rządzące nimi prawidłowości S1P_W04
K_W05 Ma podstawową wiedzę o człowieku, w szczególności jako podmiocie konstytuującym struktury społeczne, w tym medialne, i zasady ich funkcjonowania, a także działającym w tych strukturach S1P_W05
K_W06 Zna metody i narzędzia, w tym techniki pozyskiwania danych, właściwe dla nauk o mediach , pozwalające opisywać struktury i instytucje społeczne oraz procesy w nich i między nimi zachodzące S1P_W06
K_W07 Ma wiedzę o normach i regułach (prawnych, organizacyjnych, moralnych, etycznych) organizujących struktury i instytucje społeczne, w tym medialne, i rządzących nimi prawidłowościach oraz o ich źródłach, naturze, zmianach i sposobach działania S1P_W07
K_W08 Ma wiedzę o procesach zmian struktur i instytucji społecznych oraz ich elementów w zakresie nauk o mediach oraz o przyczynach, przebiegu, skali i konsekwencjach tych zmian S1P_W08
K_W09 Posiada wiedzę na temat funkcjonowania systemów medialnych w Europie i na świecie oraz podstawowych mechanizmów komunikowania politycznego S1P_W09
K_W20 Ma podstawową wiedzę dotyczącą etycznego wymiaru mediów oraz podstawowych kategorii komunikowania społecznego; zna podstawowe zasady i kryteria wartościowania etycznego w różnych obszarach komunikowania społecznego S1P_W07
K_W21 Ma podstawową wiedzę o prawnych i ekonomicznych uwarunkowaniach funkcjonowania mediów w Polsce i na świecie oraz mediów lokalnych i środowiskowych; ma wiedzę o procesach zmian w obszarze mediów i komunikowania społecznego w kontekście rozwoju nowych technologii i kształtowaniu się społeczeństwa informacyjnego S1P_W08
K_U04 Potrafi prognozować (uwzględniając także praktyczne aspekty tych prognoz) procesy i zjawiska społeczne (kulturowe, polityczne, prawne, ekonomiczne), z wykorzystaniem standardowych metod i narzędzi właściwych dla dziennikarstwa i komunikacji społecznej S1P_U04
K_U05 Prawidłowo posługuje się systemami normatywnymi oraz wybranymi normami i regułami (prawnymi, zawodowymi, moralnymi) w celu rozwiązania konkretnego zadania z zakresu nauk o mediach S1P_U05
K_U06 Analizuje proponowane rozwiązania konkretnych problemów i proponuje w tym zakresie odpowiednie rozstrzygnięcia, posiada umiejętność wdrażania proponowanych rozwiązań S1P_U06
K_U13 Umie samodzielnie wykorzystywać i rozwijać zdobyte kompetencje komunikacyjne i dziennikarskie w obszarze prasy, radia, telewizji, Internetu i rzecznictwa prasowego oraz public relations; potrafi umiejętnie wykorzystać zdobytą wiedzę językoznawczą, medialną i dziennikarską, z uwzględnieniem umiejętności nabytych podczas praktyki zawodowej S1P_U06
K_U17 Potrafi samodzielnie i prawidłowo oceniać etycznie własne działania i zachowania w obszarze komunikacji społecznej; potrafi rozwiązywać dylematy etyczne w pracy dziennikarskiej w oparciu o nabyte i wyćwiczone kompetencje etyczne i prawne; potrafi kompetentnie korzystać z prawa do tajemnicy dziennikarskiej oraz repliki i sprostowania; potrafi odpowiedzialnie działać w aspekcie etycznym i prawnym S1P_U05
K_U20 Potrafi skutecznie się porozumiewać w różnych sytuacjach komunikacyjnych: medialnych, dziennikarskich, edukacyjnych, public relations, rzecznictwa prasowego; umie przekazać podstawową wiedzę medialną i dziennikarską w działaniach edukacyjnych w szkole i w rodzinie H1P_U11
K_U21 Potrafi tworzyć ustne i pisemne formy przekazów publicznych oraz kompetentnie prezentować je w uwarunkowaniach konkretnych mediów lub działań edukacyjnych S1P_U09, S1P_U10
K_K05 Umie uczestniczyć w przygotowaniu projektów społecznych (politycznych, gospodarczych, obywatelskich), uwzględniając aspekty prawne, ekonomiczne i polityczne S1P_K05
K_K07 Potrafi myśleć i działać w sposób przedsiębiorczy S1P_K07
K_K11 Potrafi „śledzić życie”, by dostarczać społeczeństwu informacji wiarygodnych, interesujących, społecznie ważnych, koniecznych dla integralnego rozwoju człowieka i społeczności S1P_K03
K_K12 Ma kompetencje podmiotowe do prawidłowego wartościowania poszukiwanych, zdobywanych i przekazywanych informacji i treści medialnych w aspekcie etycznym, prawnym, psychologicznym, społecznym; wykazuje dbałość o wysoką jakość swoich działań i przekazywanych wartości S1P_K04
K_K14 Ma ukształtowaną i przyswojoną postawę postępowania zgodnie z zasadami prawa i etyki zawodowej H1P_K04
K_K16 Potrafi uzupełniać i doskonalić nabytą wiedzę i umiejętności w kontekście postępu technologicznego i rozwoju społeczeństwa informacyjnego H1P_K06
K_K17 Potrafi myśleć i działać w sposób przedsiębiorczy uwzględniając w swojej wizji pracy potrzeby duchowe własne i innych; potrafi postrzegać swoją pracę dziennikarską w uwarunkowaniach rynkowych jako misję publiczną dla dobra człowieka i społeczności H1P_K07
WIEDZA – w wyniku przeprowadzonych zajęć student:
- opisuje podstawowe przepisy prawa dotyczące działalności reklamowej w Polsce.
- posiada wiedzę na temat mechanizmów oddziaływania reklamy.
UMIEJĘTNOŚCI – w wyniku przeprowadzonych zajęć student
- wyszukuje przekazy i analizuje budowę i treść przekazów handlowych (reklam i innych) pod kątem ich zgodności z teorią reklamy i marketingu oraz dokonuje oceny profesjonalizmu i potencjalnej skuteczności perswazyjnej tych przekazów,
- wykorzystując zdobytą wiedzę, potrafi ocenić etyczność konkretnych działań promocyjnych,
- buduje strategię promocyjną instytucji w oparciu o wyniesioną wiedzę
- umie zaprojektować strategię reklamową firmy.
KOMPETENCJE (POSTAWY) – w wyniku przeprowadzonych zajęć student nabędzie następujące postawy:
- świadomość wagi etycznego reklamowania w kontekście opartej na wzajemnym zaufaniu działalności gospodarczej i uczciwej konkurencji
Kryteria oceniania
Metody i narzędzia dydaktyczne:
Wykład konwersatoryjny, metoda problemowa, metoda przypadków, metoda przewodniego tekstu, metoda projektowa
Narzędzia użyte do nauki zdalnej: Teams, Skype, Platforma e-kursy, zoom, e-mail.
Sposoby sprawdzania i warunki zaliczania:
- egzamin pisemny z całości problematyki
- systematyczna i aktywna obecność na zajęciach – ocenianie ciągłe
Sposób zaliczania w przypadku nauki zdalnej -test jednokrotnego wyboru (30 pytań) – MS Teams.
Praktyki zawodowe
-
Literatura
Lektury podstawowe:
K. Cymanow-Sosin, Lokowanie idei w reklamie, Toruń 2020.
R. Nowacki, Reklama – podręcznik, Warszawa 2005 (wybrane rozdziały).
T. Kramer, Podstawy marketingu, Warszawa 2004
Lektury uzupełniające:
K. Grzybczyk, Prawo reklamy, Kraków 2004 (wybrane rozdziały).
Public relations czyli promocja reputacji: praktyka działania, red. T. Goban-Klas, Warszawa 1997,
A. Grzegorczyk, Reklama telewizyjna, Warszawa 1999.
I. Podobas, Public relations jako narzędzie kreowania wizerunku partii politycznych, Warszawa 2011
Public relations czyli relacje między podmiotami życia społecznego a ich publicznością: materiały dydaktyczne, red. H. Przybylski, Katowice 1999
K. Cymanow-Sosin, Metafory we współczesnej reklamie, Wydawnictwo Grado, 2010.
K. Cymanow-Sosin, Perswazyjność w komunikacji wizerunkowej i języku, Wydawnictwo Petrus 2020.
W cyklu 2022/2023-L:
W. Cwalina, Telewizyjna reklama polityczna. Emocje i poznanie w kształtowaniu preferencji wyborczych, Lublin 2000. |
W cyklu 2023/2024-L:
W. Cwalina, Telewizyjna reklama polityczna. Emocje i poznanie w kształtowaniu preferencji wyborczych, Lublin 2000. |
Uwagi
W cyklu 2022/2023-L:
Nakład pracy studenta: |
W cyklu 2023/2024-L:
Nakład pracy studenta: |
Więcej informacji
Dodatkowe informacje (np. o kalendarzu rejestracji, prowadzących zajęcia, lokalizacji i terminach zajęć) mogą być dostępne w serwisie USOSweb: