Praktyki zawodowe DIKS-SL>Prazaw3
W Instytucie Dziennikarstwa i Komunikacji Społecznej kształcą się przyszli ludzie mediów w ramach podjętych specjalizacji: dziennikarstwa, public relations edukacji medialnej i dziennikarskiej, produkcji radiowo-telewizyjnej, multimediów.
Digital media otwiera studentom możliwość pracy, ale także praktyk zawodowych w atrakcyjnych branżach, takich jak: media cyfrowe, agencje kreatywne, eventowe, studia i laboratoria kreatywności wirtualnej, sieciowe technologie komunikacyjne, analityka sieci dla celów promocyjno-marketingowych i digital marketing, własne cyfrowe startupy i e-biznes, zarządzanie i ekonomia digital biznes.
Komunikowanie promocyjno-wizerunkowe – reklama, branding, public relations to studia otwierające możliwość pracy w atrakcyjnych branżach, takich jak: reklama, branding i marketing medialny, public relations i doradztwo wizerunkowe, agencje kreatywne i eventowe, trening i coaching komunikowania wizerunkowego, organizacja i zarządzanie kampaniami promocyjnymi, projektowanie promocyjne, graficzne, DTP i grafika komputerowa, e-public relations, e-marketing.
Tryb zajęć
Koordynatorzy przedmiotu
W cyklu 2024/2025-L: | W cyklu 2022/2023-L: |
Efekty kształcenia
PRAKTYKI można odbyć na UPJPII, gdyż IDiKS powadzi Radio Bonus, Telewizję JP2TV oraz wydaje czasopisma studenckie. Proponowane instytucje, w których można odbyć praktyki: 1. Agencja Medialna, portal Fakty Oswiecim.pl ul. Obrońców Westerplatte 2/2 Oświęcim; 2. Fundacja Sądecka, portal Sadeczanin.info ul. Barbackiego 57 Nowy Sącz; 3. Gazeta Krakowska Al. Pokoju 3 Kraków; 4. A-media, Adam Rymont ul. Braci Kiemliczów 32 Kraków; 5. Stowarzyszenie Ewangelizacji przez Media LIST ul. Dominikańska 3/12 Kraków; 6. Dziennik Polski Al. Pokoju 3 Kraków; 7. Radio Kielce ul. Radiowa 4 Kielce; 8. Portalmedialny.pl ul. Traugutta 20/20 Kraków; 9. Radio Kraków Al. Słowackiego 22 Kraków; 10. Portal muzyczny NetFan.pl ul. Ossowskiego 34/9 Katowice; 11. Grupa Interia.pl os. Teatralne 9a Kraków; 12. Grupa Onet.pl ul. Gabrieli Zapolskiej 44 Kraków; 13. Radio Muzyka Fakty sp. z o. o. al. Waszyngtona 1 Kraków; 14. Biuro Promocji i Reklamy FAMA os. Wł. Łokietka 3/3 Wolbrom; 15. Radio KRK FM ul. Lublańska 34 Kraków; 16. Radio RDN Małopolska ul. Bema 14 Tarnów; 17. Ziemia Bocheńska Proszówka 361; 18. TVP Kielce Pl. Moniuszki 2b Kielce; 19. TVP Kraków ul. Krzemionki 30 Kraków; 20. Tryby. Katolicki Miesięcznik Studencki ul. Wiślna 12/7 Kraków; 21. Gość Krakowski ul. Wiślna 12 Kraków; 22. „Może Coś Więcej” katolickie czasopismo internetowe
Kryteria oceniania
Student jest zobowiązany prowadzić dokumentację odbywanej praktyki w Dzienniku praktyk studenckich, stanowiącym podstawę do zaliczenia praktyki studenckiej. Instytucja praktyk wydaje końcowe zaświadczenie i potwierdza ukończenie praktyki zawodowej studenta w Dzienniku praktyk.
ZALICZENIE BEZ OCENY:
po drugim roku - 120 godzin 45. minutowych
ZALICZENIE NA OCENĘ:
Po trzecim roku - 240 godzin 45. minutowych -
Literatura
Uczelnia zawiera z instytucjami czy jednostkami organizacyjnymi, działającymi w obszarze dziennikarstwa, komunikacji społecznej oraz edukacji medialnej, Porozumienia o współpracy w zakresie prowadzenia studenckich praktyk zawodowych umożliwiającego skierowanie studenta do odbycia w tej instytucji praktyki zawodowej. W takiej sytuacji student winien uzyskać aprobatę koordynatora praktyk i odebrać w sekretariacie Instytutu Dziennikarstwa i Komunikacji Społecznej następujące dokumenty:
– Regulamin praktyk studenckich;
– Program praktyk studenckich;
– imienny Dziennik praktyk studenckich.
– 2 formularze Porozumienia o współpracy w sprawie organizacji praktyki zawodowej studenta (Uczelnia prosi o pośredniczenie w podpisaniu tego Porozumienia i dostarczenie jednego egzemplarza Porozumienia do sekretariatu IDiKS).
Więcej informacji
Dodatkowe informacje (np. o kalendarzu rejestracji, prowadzących zajęcia, lokalizacji i terminach zajęć) mogą być dostępne w serwisie USOSweb: