Współczesne media na świecie DIKS-SL>Wspmed
Wykłady podzielone są na część wykładową i praktyczną. Po wprowadzeniu w dany system medialny na wykład zostaje zaproszony gość, który jest reprezentantem danego systemu medialnego. Są to polscy korespondenci zagraniczni, jak również zagraniczni dziennikarze i specjaliści komunikacji. Studenci są zobowiązani przygotować się merytorycznie na spotkanie z zaproszonym gościem, oceniana będzie także aktywność w czasie powyższych spotkań.
1. Wprowadzenie do wykładu "Współczesne media na świecie"
2. System medialny i komunikacyjny Watykanu.
3. System medialny i komunikacyjny Watykanu - spotkanie z gościem.
4. System medialny Stanów Zjednoczonych 1.
5. System medialny Stanów Zjednoczonych 2.
6. System medialny Stanów Zjednoczonych - spotkanie z gościem.
7. Współczesny system medialny a polityka zagraniczna.
8. Współczesny system medialny a polityka zagraniczna - spotkanie z gościem.
9. System medialny Hiszpanii.
10. System medialny Włoch, spotkanie z gościem.
11. System medialny Francji.
12. System medialny Niemiec
13. System medialny Rosji
Tryb zajęć
Koordynatorzy przedmiotu
Efekty kształcenia
EKK: K_U13, EKO: S2A_U08
Student potrafi zdobywać i krytycznie oceniać informacje z różnych źródeł w praktyce dziennikarskiej; umie analizować, oceniać, selekcjonować i interpretować informacje z różnych dziedzin poznania i życia,
możliwych do komunikowania w przestrzeni publicznej; posiada umiejętność rozumienia i analizowania zjawisk społecznych w
kontekście pracy dziennikarskiej oraz formułować na tej podstawie własne krytyczne oceny tych zjawisk.
Kryteria oceniania
1. Obecność na wykładzie.
2. Aktywność podczas wykładów, szczególnie w kontekście zadawania pytań zaproszonym gościom ze świata mediów i komunikacji.
3. W przypadku nieobecności na wykładach uczeń składa egzamin z przedmiotu w formie eseju. Esej winien być wcześniej skonsultowany z wykładowcą (akceptacja tematu), być z zakresu prowadzonego przedmiotu (np. charakterystyka, wpływ na odbiorców wybranego systemu medialnego), esej jest pracą naukową, zawierającą literaturę przedmiotu, metodologię, badania własne. Esej winien być wysłany najpóźniej dzień przed ostatnim wykładem w danym semestrze i cyklu zaliczeniowym. Esej winien mieć długość 13-15 tys. znaków (ze spacjami).
Literatura
W. Adamowski, Współczesne media na świecie
E. Stasiak-Jazukiewicz, Polityka medialna w Unii Europejskiej
E. Stasiak-Jazukiewicz, Zmiana paradygmatu? Niemiecki system medialny
P. Robinson, The CNN Effect
S. Allan, Reporting War - Journalism in Wartime
S. Cottle, Mediatized Conflict: Understanding Media and Conflicts in the conteporary world
Strony do obowiązkowego regularnego czytania w trakcie semestru:
CNN, BBC News, Le Monde, El Pais, La Repubblica, Die Zeit, Frankfurter Allgemeine Zeitung, Wszystko co Najważniejsze.
Więcej informacji
Dodatkowe informacje (np. o kalendarzu rejestracji, prowadzących zajęcia, lokalizacji i terminach zajęć) mogą być dostępne w serwisie USOSweb: