Eventology i kreatywność w komunikowaniu DIKS-SM>EvenKreaKom
TREŚĆ KSZTAŁCENIA:
1/ Opracowanie strategii działań związanych z realizacją eventu:
- definiowanie celu – zakres projektu;
- tworzenie wizji i specyfikacji konkretnego projektu;
- opracowanie scenariusza wydarzenia z uwzględnieniem dynamiki i ram czasowych;
- przyjęcie strategii zarządzania projektem;
- przyjęcie strategii promocji – wybór mediów, projekty graficzne itp;
- opracowanie budżetu i sposobu finansowania projektu.
2/ Realizacja eventu.
3/ Ewaluacja - opracowanie raportu merytoryczno-finansowego po realizacji projektu.
Tryb zajęć
Koordynatorzy przedmiotu
Efekty kształcenia
EFEKTY KSZTAŁCENIA
WIEDZA
W wyniku przeprowadzonych zajęć student zdobywa wiedzę na temat zarządzania projektem, poznaje obszar działań branży eventowej oraz pogłębia znajomość technik budowania wizerunku organizacji poprzez kreatywne wykorzystanie narzędzi public relations.
UMIEJĘTNOŚCI
W wyniku przeprowadzonych zajęć student potrafi wykorzystać event jako narzędzie skutecznej, kreatywnej i zintegrowanej komunikacji. Umie zastosować wiedzę z obszaru public relations podczas tworzenia koncepcji i definiowania celu organizacji eventu. Potrafi realizować powierzone mu obowiązki we współpracy z innymi członkami zespołu. Potrafi kierować pracą w zespole oraz wyznaczać zadania sobie i innym.
KOMPETENCJE (POSTAWY)
W wyniku przeprowadzonych zajęć student jest świadomy potrzeby ciągłego poszerzania wiedzy na temat branży eventowej – jednej z najprężniej rozwijających się gałęzi biznesowych. Jest świadomy wpływu społecznego jakim jest organizacja eventów i potrafi przewidywać ich wielokierunkowe skutki społeczne. Zna i przestrzega kodeks etyczny specjalisty public relations.
Kryteria oceniania
METODY DYDAKTYCZNE
Wybrane metody dydaktyczne:
- studium przypadku (case study)
- mini-wykład wprowadzający nowe zagadnienia;
- prezentacje multimedialne;
- dyskusje w podgrupach oraz debaty na forum¬ grupy;
- konsultacje indywidualne i grupowe.
SPOSOBY I WARUNKI ZALICZENIA:
Student/studentka zobowiązany/a jest do obecności na zajęciach – w wypadku nieobecności indywidualnie z prowadzącą zajęcia ustala sposób zaliczenia (napisanie eseju lub przygotowanie dodatkowej prezentacji / mni-wykładu).
Student/studentka przygotowuje prezentacje indywidualną i w zespole – temat i formę prezentacji konsultuje z prowadzącą zajęcia.
Student/studentka oceniany/a jest pod względem rzetelność opracowania wystąpienia, autoprezentacji, umiejętność współpracy w zespole oraz aktywności na zajęciach.
Na ocenę końcową składają się wszystkie wyżej wymienione warunki.
Praktyki zawodowe
Nakład pracy studenta 50 godzin lekcyjnych, w tym: udział w ćwiczeniach stacjonarnych 20 i 10 on-line, przygotowanie do zajęć 8, opracowanie prezentacji 12, łącznie 50 godzin.
Literatura
POLECANE LEKTURY:
Judy Allen „Organizacja imprez”, Wydawnictwo IPS, Warszawa 2006
Anthony Davis „Wszystko, co powinieneś wiedzieć o PR”, Dom Wydawniczy REBIS, 2008
Aleksandra Ślifierska „Medialne lwy dla rekinów biznesu. Sztuka świadomego wykorzystywania mediów”, Wydawnictwo PWN, 2014
WYBRANE ZASOBY INTERNETOWE:
Stowarzyszenie Komunikacji Marketingowej SAR http://sar.org.pl/
Klub Twórców Reklamy http://seesay.pl/
https://nowymarketing.pl/t/1026,event-marketing?_r=1
https://marketingibiznes.pl/pr/event-jako-narzedzie-pr/
http://eventmanagernews.pl/
Więcej informacji
Dodatkowe informacje (np. o kalendarzu rejestracji, prowadzących zajęcia, lokalizacji i terminach zajęć) mogą być dostępne w serwisie USOSweb: