Komunikowanie instytucjonalne DIKS-SM>KomInstytu
Tematyka:
1. Komunikacja korporacyjna: podstawowe zagadnienia.
2. Interesariusze: definicja i typologia.
3. Departament komunikacji: zadania, raporty, organizacja.
4. Plan komunikacji: charakterystyka, content, elementy wdrażania.
5. Strategia komunikacji instytucji: content.
6. Komunikacja z interesariuszami wewnętrznymi.
7. Komunikacja cyfrowa (1): strona internetowa.
8. Komunikacja cyfrowa (2): aktywność w social mediach.
9. Relacje z mediami.
10. Eventy korporacyjne – nowe narzędzie komunikacji.
11. Relacje z konsumentami: komunikacja ponad marketingiem.
12. Relacje ze społecznością i społeczny aktywizm.
13. Reputation Management: zasady i sposoby mierzenia.
Tryb zajęć
Koordynatorzy przedmiotu
Efekty kształcenia
- Identyfikacja najskuteczniejszych w danym momencie sposobów komunikacji;
- Przygotowanie do pracy w strukturach departamentu komunikacji instytucji i korporacji;
- Umiejętność komunikowania wewnątrz i na zewnątrz instytucji.
Kryteria oceniania
Analiza komunikacji wybranej instytucji (prezentacja) + test zaliczeniowy.
Literatura
M. Siemieniak, "Modele i narzędzia procesu komunikowania organizacyjnego wewnątrz przedsiębiorstwa", "Zeszyty Naukowe Politechniki Poznańskiej, nr 72 (2017).
M. Cyrklaff-Gorczyca, "Komunikacja i stosunki interpersonalne", w: M. Wojciechowska (red.), "Zarządzanie biblioteką", Warszawa 2019.
K. Serafin, "Skuteczna komunikacja w podmiotach administracji publicznej", "Studia Ekonomiczne", nr 141 (2013).
Więcej informacji
Dodatkowe informacje (np. o kalendarzu rejestracji, prowadzących zajęcia, lokalizacji i terminach zajęć) mogą być dostępne w serwisie USOSweb: