Multimedialne projekty promocyjno-wizerunkowe DIKS-SM>Mulpro
Zajęcia prowadzone w systemie hybrydowym, podczas których studenci w zespołach kreatywnych przygotowują projekt kampanii promocyjno-wizerunkowej z wykorzystaniem narzędzi i technik multimedialnych. Praca w grupach odbywa się metodą design thinking. Projekt zakłada wielozadaniowość, podejmowanie współpracy, reagowanie w sytuacjach kryzysowych i rozwiązywanie problemów.
Studenci zapoznają się z metodami dokumentacji, selekcji, opracowywania i komponowania multimedialnego materiału w celu zaprojektowania nowoczesnej kampanii promocyjno-wizerunkowej. Celem zajęć jest nabycie przez studentów umiejętności tworzenia przekazów medialnych w różnych konwencjach, zwiększenie wiedzy o podstawowych technikach promocyjnych oraz rozwój umiejętności prezentowania wyników swojej pracy na forum grupy i online.
Zakres tematów:
1. Omówienie programu warsztatów oraz zasad zaliczenia przedmiotu. Konfrontacja z oczekiwaniami studentów.
2. Współczesne formy komunikacji promocyjnej - dobre przykłady.
3. Cele kampanii promocyjnych:
• Wywieranie wrażenia
• Wywieranie wpływu
• Budowanie relacji
4. Niezbędne elementy skutecznej promocji
• Do kogo mówimy? Grupa docelowa
• Co chcemy powiedzieć? Formułowanie przekazu
• Jak chcemy to powiedzieć? Forma przekazu (obraz, video, audio, tekst)
• Gdzie chcemy komunikować? Dobór mediów
5. Etapy przygotowania kampanii promocyjnej – prezentacja i dyskusja
6. Twórcze rozwiązywanie problemów - metoda design thinking
7. Utworzenie zespołów kreatywnych. Etap 1 - wymyślenie promowanej inicjatywy.
8 – 14. Praca w zespołach kreatywnych
• Zdefiniowanie problemu. Doprecyzowanie ogólnej koncepcji kampanii promocyjnej.
• Generowanie pomysłów. Burza mózgów.
• Wybór najlepszego pomysłu.
• Zgromadzenie potrzebnych narzędzi.
• Wizualizacja pomysłu.
15. Prezentacja projektów przez grupy. Ocena projektów – wartość merytoryczna i ocena kreatywnego podejścia do problemu.
Tryb zajęć
Koordynatorzy przedmiotu
W cyklu 2024/2025-L: | W cyklu 2022/2023-L: | W cyklu 2023/2024-L: |
Kryteria oceniania
• Obecność na zajęciach (co najmniej 75 proc. obecności);
• Ocena ciągła - aktywne uczestnictwo w merytorycznej dyskusji w trakcie zajęć – stacjonarnych i online;
• Ocena zaangażowania studenta w prace zespołu (systematyczność, rzetelność, obowiązkowość i terminowość w realizacji zadań - ocena na podstawie raportów);
• Ocena grupowego projektu promocyjno-wizerunkowego – ocena merytoryczna pomysłu (kreatywność, innowacyjność pomysłu).
Literatura
Duarte N., Slajd:ologia. Nauka i sztuka tworzenia genialnych prezentacji, tłum. M. Gutowski, Wyd. Onepress, Warszawa 2017;
Miotk A., Nowy PR. Jak internet zmienił public relations, Wydawnictwo Słowa i Myśli, Lublin 2016;
Bronowicz M., Komunikacja wizerunkowa, Wyd. Astrum, Wrocław 2015;
Serwis internetowy: http://kampaniespoleczne.pl/
W cyklu 2022/2023-L:
Lektury podstawowe: Lektury uzupełniające: |
Uwagi
W cyklu 2022/2023-L:
Nakład pracy studenta w godz. - 70 (w tym - udział w ćwiczeniach 30, przygotowanie do ćwiczeń - 10, przygotowanie projektu - 25, konsultacje - 5). |
Więcej informacji
Dodatkowe informacje (np. o kalendarzu rejestracji, prowadzących zajęcia, lokalizacji i terminach zajęć) mogą być dostępne w serwisie USOSweb: