Nowoczesne trendy prezentacji sieciowych DIKS-SM>NowoTrenSiec
1. Kompozycja w prezentacji/projektowaniu (rodzaje kompozycji w prezentacjach/projektach, złoty podział, trójpodział, znaczenie kompozycji
w percepcji prezentacji/projektu, elementy komunikacji wizualnej w kontekście historycznym)
2. Elementy przygotowania projektów/prezentacji do druku i prezentacji cyfrowej (skład tekstu – nawiązanie, przygotowanie do druku dla drukarni – min. spady, margines bezpieczeństwa), rozdzielczość, wykorzystanie materiałów w prezentacji
3. Barwa i kolor w prezentacjach/projektach (teoria barw – ujęcie historyczne, tryby kolorystyczne stosowane w prezentacjach/projektach, znaczenie koloru, oddziaływanie koloru). Kolor i barwa w publikacjach drukowanych i cyfrowych.
4. Analiza obrazu (min. grafiki, reklamy, prezentacji) pod kątem skuteczności
i oddziaływania na odbiorcę (dopasowanie przekazu do odbiorcy i treści przekazu)
5. Typografia (dobór fontu do prezentacji, projektu, przekazu, kryteria doboru fontu, oddziaływanie zastosowanych układów typograficznych, kompozycja typograficzna) w projektach drukowanych i prezentacji cyfrowej.
6. Projekt prezentacji/przekazu z zastosowaniem omówionych zasad
Tryb zajęć
Koordynatorzy przedmiotu
Efekty kształcenia
1. Posługiwanie się pojęciami z zakresu projektowania, kompozycji, typografii
2. Charakteryzowanie zasad tworzenia skutecznej prezentacji/ przekazu
3. Dobieranie rodzaju i charakteru układów typograficznych do układu graficznego i charakteru prezentowanych treści
4. Tworzenie skutecznych i zgodnych z zasadami prezentacji i przekazów.
5. Dobieranie prezentacji/ projektów do określonych odbiorców (obraz, kompozycja, barwa, tekst) oraz do stosowanych urządzeń
6. Wykonanie przekazu/ prezentacji z zastosowaniem zasad
Kryteria oceniania
1. Metody podające (wyjaśnienie, wykład)
2. Metody projektowe
3. Analiza przykładów
4. Ćwiczenia praktyczne (realizacja prezentacji/ przekazu zgodnie z omówionymi założeniami)
Literatura
1. Airey D. Logo, design, love, Helion, Gliwice 2010
2. Ambrose G., Harris P., Twórcze projektowanie, Wydawnictwo Naukowe PWN, Warszawa 2008
3. Ambrose G., Harris P., Typografia, Wydawnictwo Naukowe PWN, Warszawa 2008.
4. Ambrose G., Harris P., Kreatywna reklama, Wydawnictwo Naukowe PWN, Warszawa 2008
5. Bergstrom B. Komunikacja wizualna, Wydawnictwo Naukowe PWN, Warszawa 2008
6. Evamy M, Logo. Przewodnik dla projektantów, Wydawnictwo Naukowe PWN, Warszawa 2008
7. Heller S., Vienne V. 100 idei, które zmieniły projektowanie graficzne, TMC, Warszawa 2012
8. Kamiński B., Komputerowe przygotowanie publikacji, Wydawnictwo WIT, Warszawa 2005
9. Zeegen L., Twórcze ilustrowanie, Wydawnictwo Naukowe PWN, Warszawa 2008.
Więcej informacji
Dodatkowe informacje (np. o kalendarzu rejestracji, prowadzących zajęcia, lokalizacji i terminach zajęć) mogą być dostępne w serwisie USOSweb: