Social media relations DIKS-SM>SocMeRel
Treści kształcenia:
T_01. Zajęcia organizacyjne – przedstawienie zagadnień i warunków zaliczenia przedmiotu.
T_02. Public relations i media relations – czy to pojęcia tożsame? Podstawowa terminologia.
T_03. Media społecznościowe – czym są i dlaczego pełnią istotną funkcję w media relations?
T_04. Media relations i formy komunikowania pośredniego – jak pisać do mediów i za pośrednictwem social media?
T_05. Media relations i formy komunikowania bezpośredniego – jak budować dobre relacje z mediami (nie tylko społecznościowymi)?
T_06. Etyka w public relations, media relations i social media relations.
T_07. Kryzysy wizerunkowe – jak je skutecznie rozwiązywać w dobie mediów społecznościowych?
T_08. Social media relations w firmach i organizacjach – teoria i case studies.
T_09. Social media relations w praktyce politycznej – teoria i case studies.
T_10. Social media relations w przemyśle rozrywkowym – teoria i case studies.
T_11. Social media relations w świecie sportu – teoria i case studies.
T_12. Prezentacje studentów – wybrane aspekty media relations w praktyce firm i organizacji.
T_13. Prezentacje studentów – wybrane aspekty media relations w praktyce politycznej i NGO.
T_14. Prezentacje studentów – wybrane aspekty media relations w praktyce sportowej i artystycznej.
T_15. Dobre praktyki w social media relations, czyli co robić, a czego unikać w relacjach z mediami (podsumowanie zajęć).
Tryb zajęć
Koordynatorzy przedmiotu
Kryteria oceniania
50% oceny – prezentacja zawierająca analizę aktywności wybranego podmiotu (gospodarczego, politycznego artystycznego) pod kątem social media relations, 50% oceny – udział studenta w zajęciach i dyskusjach problemowych.
Literatura
Lektury podstawowe:
W. Gustowski, Komunikacja w mediach społecznościowych, Gdynia 2012.
M. Kaczmarek-Śliwińska, Media relations w erze social media, w: M. Gołda-Sobczak, W. Machura, J. Sobczak (red.), Media – czwarta władza?, Poznań-Opole 2011.
K. Wojcik, Public relations. Wiarygodny dialog z otoczeniem, Warszawa 2009.
Lektury uzupełniające:
S. Black, Public relations, Kraków 2005.
P. Fitzpatrick, G. Kawasaki, Jak Cię widzą, tak Cię piszą: sztuka autopromocji w mediach społecznościowych, Gliwice 2016.
G. Kowalik, Znaczenie mediów społecznościowych w marketingu politycznym, w: R. Wiszniowski, A. Kasińska-Metryka (red.), Marketing polityczny. Doświadczenia polskie, Toruń 2012.
Uwagi
W cyklu 2022/2023-Z:
Nakład pracy: |
Więcej informacji
Dodatkowe informacje (np. o kalendarzu rejestracji, prowadzących zajęcia, lokalizacji i terminach zajęć) mogą być dostępne w serwisie USOSweb: