Creative writing i copywriting DIKS-e-CD-SM>CreaWri
Kurs tworzą autorskie prezentacje poświęcone marketingowi i reklamie, branżowe lektury i ich omówienia, gry i ćwiczenia szkoleniowe, opracowywane przez studentów prezentacje oraz grupowe dyskusje na ich temat.
Tryb zajęć
Efekty kształcenia
- poznanie wybranych koncepcji kreatywności
- poznanie zagadnień związanych z copywritingiem
- poznanie specyfiki pracy copywritera
- poznanie słynnych kreacji z historii reklamy
- usystematyzowanie wiedzy z zakresu językoznawstwa (funkcje, frazeologia, gramatyka, składnia)
- poznanie sposobów rozwijania kreatywności indywidualnej
- poznanie językowych i pozawerbalnych środków perswazji
- przećwiczenie pisania efektywnych tekstów reklamowych
- zwiększenie skuteczność komunikacji bezpośredniej i pośredniej z Klientami.
Dzięki korzystaniu z ćwiczeń student:
1. zna psychologiczne podstawy pojęcia kreatywności
2. potrafi pracować nad rozwojem własnej kreatywności
3. wykorzystuje metody wsparcia efektywności pracy indywidualnej i grupowej
4. potrafi wyjaśnić słownictwo związane z reklamą
5. analizuje środki językowe użyte w reklamie
6. wyraża opinię na temat poziomu danej reklamy
Kryteria oceniania
Sposoby sprawdzania i warunki zaliczenia:
- frekwencja na zajęciach
- aktywny udział w zajęciach
- przygotowanie zespołowej pracy zaliczeniowej (prezentacja stworzona przez grupę)
Literatura
Jerzy Bralczyk, Język na sprzedaż, Gdańsk 2004, rozdział 5, Jaki ma być komunikat reklamowy, s. 37-47.
Chip Heath, Dan Heath, Przyczepne historie. Dlaczego niektóre treści przykuwają uwagę, a inne pozostają zapomniane, Warszawa 2020.
Richard Florida, Narodziny klasy kreatywnej. Tłum. Tomasz Krzyżanowski, Michał Penkala. Warsza-wa 2010. Fragmenty
Artur Jabłoński, Jak pisać, żeby chcieli czytać (i kupować). Copywriting & Webwriting, Gliwice 2018
Herschell Gordon Lewis, Copywriting. Jak pisać skuteczne teksty reklamowe. Tłum. Anna Rostocka. Warszawa 1998. Fragmenty
Anna Murdoch, Kreatywność w reklamie, Warszawa 2005, rozdział III, Trening twórczości, s. 80-101.
Dariusz Puzyrkiewicz, Biblia copywritingu, Gliwice 2017. Fragmenty.
Erik Wahl, Unthink.Obudź w sobie kreatywnego geniusza. Tłum. Zbigniew Waśko, Gliwice 2015. Fragmenty.
Lektury uzupełniające:
Jolanta Lux, Reklama. Leksykon - 50% pojęć gratis. Warszawa 2011
Luke Sullivan, Spoty, plakaty i slogany. Jak tworzyć lubiane reklamy. Gliwice 2007.
Polak zmienia ekrany, ale kanapy nie wymienił od lat, rozmowa z Julią Izmałkową, Marketing przy Kawie, http://www.marketing-news.pl/theme.php?art=2016
Wyścig z prymitywem. Dlaczego reklama już nie śmieszy? Rozmowa z Iwo Zaniewskim, Wojciech Pelowski i Łukasz Sakiewicz, Gazeta Wyborcza, 14.01.2015, http://wyborcza.pl/duzyformat/1,142475,17252936,Wyscig_z_prymitywem__Dlaczego_reklama_juz_nie_smieszy_.html
Olaszka, Wyolbrzymienie i przesada - dlaczego zatraciliśmy językowy umiar? To jakaś masakra!, foch.pl, http://foch.pl/foch/1,147384,18812922,wyolbrzymienie-i-przesada-czemu-zatracilismy-jezykowy-umiar.html
Więcej informacji
Dodatkowe informacje (np. o kalendarzu rejestracji, prowadzących zajęcia, lokalizacji i terminach zajęć) mogą być dostępne w serwisie USOSweb: