Przedsiębiorczość medialna i biznes dziennikarski DIKS-e-CD-SM>PrzMeDz
Podstawy dotyczące zarządzania w mediach. Celem przedmiotu jest zaznajomienie studentów z problematyką związaną z problematyką dotyczącą przedsiębiorczością. Analiza wybranych przykładów na podstawie "case of study". Na czym polega biznes w mediach publicznych oraz komercyjnych, jak się to zmienia w sferze rewolucji medialnej związanej z rozwojem nowych technologii i procesem konwergencji mediów.
Przykłady odnoszą się do sfery mediów cyfrowych oraz mediów publicznych i prywatnych. Poznajemy reguły dotyczące logiki finansowania działalnosci w mediach.
Tryb zajęć
Koordynatorzy przedmiotu
Efekty kształcenia
Teoretyczne podstawy dotyczące aspektów zarządzania i przedsiębiorczości w mediach w kontekście mediów tradycyjnych oraz rozwoju nowych mediów.
Kryteria oceniania
Uczestnictwo w konserwatorium
Literatura
Jan Kreft "Zarządzanie współtworzeniem wartości w mediach
- od łańcucha do konstelacji"
S. Soczyński "Społeczna odpowiedzialność przedsiębiorstw medialnych – kontekst ekonomiczny"
Kreft, J. Katalog zasad humanistycznego zarządzania mediami – próba definicji [w:] „Zarządzanie humanistyczne”; Wydawnictwo UJ, Kraków 2015
Kaźmierska, A. Źródła finansowania mediów publicznych w Europie; [w:] SAT Kurier, 2014-03-1.
Bogusław Nierenberg "Zarządzania mediami – koncepcje i metody badawcze"
Olgierd Annusewicz "Twitter jako przestrzeń
autoprezentacji politycznej. Zarządzanie wizerunkiem polityka
w mediach społecznościowych"
Rybak M., Etyka menadżera – społeczna odpowiedzialność przedsiębiorstwa, Warszawa 2004
Young S., Etyczny kapitalizm. Jak na powrót połączyć prywatny interes z dobrem publicznym, przeł. W. Kisiel, Wrocław 2005
Bogusław Nierenberg "ZARZĄDZANIE MEDIAMI"
Więcej informacji
Dodatkowe informacje (np. o kalendarzu rejestracji, prowadzących zajęcia, lokalizacji i terminach zajęć) mogą być dostępne w serwisie USOSweb: