W cyklu 2022/2023-Z:
Treści kształcenia: T_1 Omówienie tematyki zajęć oraz warunków zaliczenia przedmiotu. T_2 Poznanie podstawowych miar i podstawowych pojęć w marketingu internetowym, zagadnień związanych z pomiarem skuteczności kampanii T_3 Omówienie różnych atrybucji konwersji, miar ROI i ROAS. Praktyczne oszacowanie ROAS na podanych danych różnych kampanii marketingowych. T_4 Omówienie podstaw Google Analytics (GA3), podstawowych i zaawansowanych raportów i miar narzędzia analitycznego T_5 Omówienie kosztów i specyfiki prowadzenia sprzedaży na platformach marketplace (np. Allegro, Amazon, Shopee, Erli), możliwości reklamowych oraz poznanie sposobów liczenia opłacalności sprzedaży w tym środowisku e-commerce T_6 Omówienie różnych źródeł danych marketingowych (Narzędzie słów kluczowych Google Ads, planer kampanii Allegro Ads, similarweb.com, bazy rządowe, raporty branżowe) przydatnych do planowania kampanii marketingowych T_7 Omówienie systemu Google Analytics w wersji GA4, omówienie różnić pomiędzy GA3 a GA4, raportów i miar, sposobów wdrożenia, wad i zalet GA4. T_8 Omówienie innowacji oraz trendów w marketingu internetowym T_9 Omówienie pracy zaliczeniowej T_10 Omówienie specyfiki narzędzi marketing automation T_11 Omówienie niezbędnych narzędzi w pracy marketera: Google Tag Manager do wdrażania kodów analitycznych oraz Google Looker Studio do wizualizacji danych i tworzenia raportów marketingowych T_12 Prezentacja projektów zaliczeniowych, wystawnie ocen oraz wpisy do indeksów.
Efekty kształcenia: Ew_1 Student zna i rozumie podstawowe miary i wyznaczniki skuteczności w różnych kanałach marketingowych Ew_2 Student zna różne narzędzia analityczne, zna możliwe miary do przygotowania raporty, mierniki w różnych kanałach marketingowych Ew_3 Zna specyfikę i koszty prowadzenia sprzedaży na platformach e-commerce Ew_4 Zna miary, możliwe raporty w Google Analytics w wersji Universal Analytics (GA3) i GA4 Ew_5 Zna sposób liczenia opłacalności i skuteczności kampanii marketingowych Ew_6 Zna możliwości i zastosowanie systemów marketing automation Ew_7 Zna sposoby implementacji kodów analitycznych, w tym również przy pomocy Google Tag managera Ew_8 Zna narzędzia do wizualizacji danych, tj. Google Looker Studio, PowerBI itp. Ew_9 Zna narzędzia przydatne do sprzedaży i automatyzacji e-commerce, np. Baselinker
Eu_1 Student potrafi dopasować narzędzia analityczne, pobrać z nich informacje i ocenić skuteczność przprowadzonej kampanii marketingowej. Eu_2 Student potrafi na podstawie wyników kampanii reklamowej policzyć ich skuteczność i opłacalność. Eu_3 Student potrafi dobrać narzędzie analityczne, przygotować i pobrać odpowiednie dane, aby zaplanować przyszłą kampanię reklamową w danym kanale marketingowym Eu_4 Student potrafi policzyć opłacalność sprzedaży na platformach marketplace na podstawie danych sprzedażowych oraz wskazać współczynniki, które należy poprawić, aby zwiększyć opłacalność tej sprzedaży (np. zwiększenie wielkości średniego koszyka, obniżenie stawki CPC, zwiększenie konwersji) Eu_5 Student potrafi wykorzystać posiadane dane rynkowe, aby porównać je ze swoimi wynikami kampanii reklamowych, porównać z działaniami konkurencji. Ek_1 Student podchodzi do powierzonych zadań kreatywnie. Ek-2 Potrafi pracować w zespole jak i samodzielnie. Ek_3 Terminowo wywiązuje się ze swoich obowiązków. Ek_4 Wyraża oceny i swoje poglądu. Ek_5 Z dbałością podchodzi do powierzonych mu zadań. Metody i narzędzia dydaktyczne: M_1 Wykład M_2 Prezentacja multimedialna M_3 Praca w grupie M_3 Praca indywidualna N_1 Praca z narzędziami analitycznymi
|
W cyklu 2023/2024-Z:
Treści kształcenia: T_1 Omówienie tematyki zajęć oraz warunków zaliczenia przedmiotu. T_2 Poznanie podstawowych miar i podstawowych pojęć w marketingu internetowym, zagadnień związanych z pomiarem skuteczności kampanii T_3 Omówienie różnych atrybucji konwersji, miar ROI i ROAS. Praktyczne oszacowanie ROAS na podanych danych różnych kampanii marketingowych. T_4 Omówienie podstaw Google Analytics (GA3), podstawowych i zaawansowanych raportów i miar narzędzia analitycznego T_5 Omówienie kosztów i specyfiki prowadzenia sprzedaży na platformach marketplace (np. Allegro, Amazon, Shopee, Erli), możliwości reklamowych oraz poznanie sposobów liczenia opłacalności sprzedaży w tym środowisku e-commerce T_6 Omówienie różnych źródeł danych marketingowych (Narzędzie słów kluczowych Google Ads, planer kampanii Allegro Ads, similarweb.com, bazy rządowe, raporty branżowe) przydatnych do planowania kampanii marketingowych T_7 Omówienie systemu Google Analytics w wersji GA4, omówienie różnić pomiędzy GA3 a GA4, raportów i miar, sposobów wdrożenia, wad i zalet GA4. T_8 Omówienie innowacji oraz trendów w marketingu internetowym T_9 Omówienie pracy zaliczeniowej T_10 Omówienie specyfiki narzędzi marketing automation T_11 Omówienie niezbędnych narzędzi w pracy marketera: Google Tag Manager do wdrażania kodów analitycznych oraz Google Looker Studio do wizualizacji danych i tworzenia raportów marketingowych T_12 Prezentacja projektów zaliczeniowych, wystawnie ocen oraz wpisy do indeksów.
Efekty kształcenia: Ew_1 Student zna i rozumie podstawowe miary i wyznaczniki skuteczności w różnych kanałach marketingowych Ew_2 Student zna różne narzędzia analityczne, zna możliwe miary do przygotowania raporty, mierniki w różnych kanałach marketingowych Ew_3 Zna specyfikę i koszty prowadzenia sprzedaży na platformach e-commerce Ew_4 Zna miary, możliwe raporty w Google Analytics w wersji Universal Analytics (GA3) i GA4 Ew_5 Zna sposób liczenia opłacalności i skuteczności kampanii marketingowych Ew_6 Zna możliwości i zastosowanie systemów marketing automation Ew_7 Zna sposoby implementacji kodów analitycznych, w tym również przy pomocy Google Tag managera Ew_8 Zna narzędzia do wizualizacji danych, tj. Google Looker Studio, PowerBI itp. Ew_9 Zna narzędzia przydatne do sprzedaży i automatyzacji e-commerce, np. Baselinker
Eu_1 Student potrafi dopasować narzędzia analityczne, pobrać z nich informacje i ocenić skuteczność przprowadzonej kampanii marketingowej. Eu_2 Student potrafi na podstawie wyników kampanii reklamowej policzyć ich skuteczność i opłacalność. Eu_3 Student potrafi dobrać narzędzie analityczne, przygotować i pobrać odpowiednie dane, aby zaplanować przyszłą kampanię reklamową w danym kanale marketingowym Eu_4 Student potrafi policzyć opłacalność sprzedaży na platformach marketplace na podstawie danych sprzedażowych oraz wskazać współczynniki, które należy poprawić, aby zwiększyć opłacalność tej sprzedaży (np. zwiększenie wielkości średniego koszyka, obniżenie stawki CPC, zwiększenie konwersji) Eu_5 Student potrafi wykorzystać posiadane dane rynkowe, aby porównać je ze swoimi wynikami kampanii reklamowych, porównać z działaniami konkurencji. Ek_1 Student podchodzi do powierzonych zadań kreatywnie. Ek-2 Potrafi pracować w zespole jak i samodzielnie. Ek_3 Terminowo wywiązuje się ze swoich obowiązków. Ek_4 Wyraża oceny i swoje poglądu. Ek_5 Z dbałością podchodzi do powierzonych mu zadań. Metody i narzędzia dydaktyczne: M_1 Wykład M_2 Prezentacja multimedialna M_3 Praca w grupie M_3 Praca indywidualna N_1 Praca z narzędziami analitycznymi
|
W cyklu 2024/2025-Z:
Zajęcia koncentrują się na nowoczesnych technikach marketingowych i metodach analitycznych stosowanych w środowisku cyfrowym. Omawiane będą narzędzia do badania reakcji konsumentów, takie jak Face Tracking i Eye Tracking, które umożliwiają precyzyjną analizę zachowań użytkowników. Studenci poznają metody oceny skuteczności kampanii marketingowych oraz dowiedzą się, jak wdrażać innowacyjne rozwiązania w działaniach e-marketingowych. Analiza przypadków oraz warsztaty praktyczne pozwolą studentom zdobyć umiejętności w projektowaniu i optymalizacji kampanii online.
|