Analityka sieci i social media DM-AS-SL>AnaliSieci
Podczas tych ćwiczeń Studenci zapoznają się z podstawowymi narzędziami do prowadzenia analityki sieci oraz social mediów. Dominującym narzędziem, poznawanym podczas godzin ćwiczeniowych będzie Google Analytics. Podczas kursu Studenci zdobędą umiejętności korzystania z narzędzi takich jak: Senuto, Google Trends, Brand24, Ahrefs oraz z funkcji analitycznych dostępnych bezpośrednio w najpopularniejszych mediach społecznościowych. Wprowadzeniem do kursu będzie poznanie przyczyn zbierania danych o użytkownikach Internetu oraz sposobów ich pozyskiwania.
Tryb zajęć
Koordynatorzy przedmiotu
W cyklu 2023/2024-Z: | W cyklu 2022/2023-Z: | W cyklu 2024/2025-Z: | W cyklu 2022/2023-L: |
Efekty kształcenia
Wiedza:
W wyniku przeprowadzonych ćwiczeń Student wie, w jaki sposób zbierane są dane w sieci oraz social mediach. Ma on również świadomość, jakie programy wykorzystuje się do analizy zachowań w sieci i mediach społecznościowych.
Umiejętności:
Celem prowadzonych ćwiczeń jest wypracowanie umiejętności poszukiwania oraz analizy danych dostępnych w sieci, dotyczących zarówno witryn internetowych, jak również mediów społecznościowych. Umiejętność korzystania z takich programów jak: Google Analytics, Google Trends, Senuto, Brand24.
Kompetencje:
W wyniku przeprowadzonych zajęć Student wykazuje postawę zainteresowania wobec danych dostępnych w sieci. Zyskuje świadomość, jakie dane pozostawia w sieci, oraz do jakich ma dostęp. Celem zbudowania tej świadomości jest zwiększenie uważności w podejmowanych działaniach w sieci, jak również, w przypadku działalności biznesowej, umiejętność korzystania z danych i przełożenia ich na wzrost konkurencyjności i rozwój biznesu.
Kryteria oceniania
Ćwiczenia
Prezentacja
Udział w dyskusji
Literatura
Big data, nauka o danych i AI bez tajemnic
David Stephenson, Wydawnictwo Helion, 2018
ISBN 9788328357969
Big data
Holmes Dawn E. - Wydawnictwo Uniwersytetu Łódzkiego, 2021
ISBN 9788382200614
Dyktatura danych
Brittany Kaiser, HarperCollins Polska, 2020
ISBN 9788327647887
Media 360 – Od analityki do sprzedaży
Magdalena Tokaj, Łukasz Jadaś, Anna Sanowska
Wydawnictwo IMM
UX i analiza ruchu w sieci. Praktyczny poradnik (ebook)
Michael Beasley, Wydawnictwo Helion
Social Media Marketing. Odkryj potencjał Facebooka, Twittera i innych portali społecznościowych
Liana Evans, Wydawnictwo Helion
ISBN 9788324629886
Skuteczne social media. Prowadź działania, osiągaj zamierzone efekty.
Anna Miotk
Wydawnictwo Onepress
ISBN 9788328333383
Więcej informacji
Dodatkowe informacje (np. o kalendarzu rejestracji, prowadzących zajęcia, lokalizacji i terminach zajęć) mogą być dostępne w serwisie USOSweb: