Biotechnologie badania sieci: eyetracking i biofeedback DM-AS-SL>Biotechn
Celem zajęć jest zdobycie przez studentów teoretycznej i praktycznej wiedzy na temat nowych technologii w badaniach mediów. W trakcie przedmiotu student szczegółowo zostanie zapoznany z metodologią i operacjonalizacją badań z wykorzystaniem systemów okulograficznych (eyetracking) i EEG (biofeedback) oraz facereading. Omawiane metody badawcze zostaną przedstawione z perspektywy badań medialnych wykorzystywanych w dziennikarstwie, marketingu i edukacji.
Tryb zajęć
Koordynatorzy przedmiotu
Efekty kształcenia
W_1. Zna zasady i techniki projektowania i przeprowadzania badań z wykorzystaniem systemów biotechnologicznych.
W_2. Zna terminologię używaną w badaniach eyetrackingowych i biotechnologicznych.
W_3. Ma uporządkowaną i pogłębioną wiedzę teoretyczną i praktyczną dotyczącą oprogramowania wykorzystywanego w badaniach.
W_4. Potrafi wymienić i zdefiniować pojęcia związane z badaniami biotechnologicznymi w mediach i marketingu.
W_5. Zna przykłady i dobre praktyki w stosowaniu badań biotechnologicznych w mediach.
U_1. Potrafi sprawnie korzystać z oprogramowania używanego badań eyetrackingowych i EEG.
U_2. Potrafi samodzielnie zaprojektować i przeprowadzić badania z użyciem omawianych technologii.
U_3. Potrafi zebrać i zanalizować wyniki przeprowadzonych badań i zweryfikować na ich podstawie hipotezy badawcze.
K_1 Rozumie potrzebę prowadzenia badań naukowych i ich wykorzystywanie w różnych obszarach medialnych.
K_2 Student jest chętny do podejmowania działań związanymi z badaniami naukowymi i jest zdolny do ich przygotowania i przeprowadzania.
K_3 Pracuje zgodnie z zaleceniami i ustalonym harmonogramem zadań.
K_4 Wykazuje się kreatywnością i pomysłowością przy realizacji zadanych ćwiczeń oraz własnego projektu badawczego.
K_5 Potrafi pracować samodzielnie oraz w grupie.
Kryteria oceniania
Student w celu uzyskania zaliczenia z oceną, musi wykazać się pracą w trakcie całego trwania kursu. Ocenę pozytywną z przedmiotu uzyskuje student, który uzyska co najmniej 51% (ocena dostateczna) ze wszystkich elementów branych pod uwagę przy wystawianiu oceny, do których należy:
1. test z wiedzy teoretycznej - 30%
2. projekt zespołowy - 40%
3. aktywność na zajęciach (możliwe są dwie nieobecności nieusprawiedliwione) – 30 %
Literatura
W cyklu 2022/2023-L:
Lektury podstawowe: |
W cyklu 2023/2024-L:
Lektury podstawowe: |
Uwagi
W cyklu 2022/2023-L:
Godziny kontaktowe: 30 godz. |
W cyklu 2023/2024-L:
Godziny kontaktowe: 30 godz. |
Więcej informacji
Dodatkowe informacje (np. o kalendarzu rejestracji, prowadzących zajęcia, lokalizacji i terminach zajęć) mogą być dostępne w serwisie USOSweb: