Komercjalizacja e-contentu DM-DB-NL>KomerE-con
T1_ Wstęp do e-contentu. Definicja e-contentu. Cele e-contentu, Znaczenie e-contentu dla biznesu i marketingu. Odbiorca w internecie, E-konsument, Segmentacja odbiorcy, Proces decyzji zakupowej.
T_2 Narzędzia e-marketingu dla których tworzymy content komercyjny. Formy publikowanych treści - nadawanie im charakteru komercyjnego
T_3 Content marketing i jego rola - narzędzia sprzedażowe
T_4 Copywriting i język korzyści | Opisy produktów | .
T_5 Persona i dostosowywanie treści do odbiorcy
T_6 Projektowanie treści // Treści online //
T_7 E-wizerunek
T_8 Role wybranych kanałów komunikacji - jak dostosować e-content do kanału komunikacji
T_9 Treści sprzedażowe - projektujemy newsletter
T_10 Blogi - Plan publikacji i zarządzanie treściami - strategia treści
T_11 Treści Social Media
T_12 Promocja i dystrybucja treści
Praktyka:
Opisy produktów, opisy kategorii, blogi, nagłówki, meta teksty, artykuły sponsorowane, treści na stronę www, treści social media, plany publikacji, content video, newslettery,
W cyklu 2022/2023-Z:
Celem przedmiotu jest przybliżenie studentom rodzajów form treści publikowanych w sieci oraz zasad ich tworzenia celem nadania ich charakteru komercyjnego. Studenci zostaną wprowadzeni do istoty content marketingu. Poprzez poznawanie kolejno przedstawianych form treści: tekstowych, wizualnych i dźwiękowych, dowiedzą się jaka jest ich specyfika i na jakie potrzeby działań marketingowych one odpowiadają. Przedmiot zakłada także wprowadzenie studentów do uwarunkowań zewnętrznych (społecznych, gospodarczych itp.) które mają wpływ na budowanie kampanii content marketingowych. |
Tryb zajęć
Koordynatorzy przedmiotu
W cyklu 2022/2023-Z: | W cyklu 2024/2025-Z: |
Kryteria oceniania
1. Klasyczna metoda dydaktyczna, przekazanie wiedzy studentom w formie prezentacji z elementami multimedialnymi.
2. Praktyczne zajęcia rozwijające wiedzę z zakresu teoretycznego. Ćwiczenia na zajęciach
3. Zaliczenie przedmiotu będzie zależne od uzyskanej frekwencji na zajęciach (lista obecności) wraz z realizacją konkretnego projektu związanego z tematyką przedmiotu.
Literatura
1. “COPYWRITING SPRZEDAŻOWY. JĘZYK KORZYŚCI W PRAKTYCE” AUTOR JUSTYNA BAKALARSKA- STANKIEWICZ (2022)
2. PISZ. PUBLIKUJ. DZIAŁAJ. JAK TWORZYĆ SKUTECZNE TREŚCI W INTERNECIE” KLAUDYNA MACIĄG (2023)
3. „CONTENT MARKETING OD STRATEGII DO EFEKTÓW” 2023 AUTOR JUSTYNA BAKALARSKA- STANKIEWICZ.
4. „JAK PISAĆ, ŻEBY CHCIELI CZYTAĆ (I KUPOWAĆ) AUTORSTWA ARTURA JABŁOŃSKIEGO.
5. „WEBWRITING. PROFESJONALNE TWORZENIE TEKSTÓW DLA INTERNETU”. WYDANIE 3, AUTOR: JOANNA WRYCZA-BEKIER (2023).
6. "VIRALOWE SEKRETY CONTENT MARKETINGU: JAK STWORZYĆ I ROZPRZESTRZENIĆ TREŚCI, KTÓRE PODBIJAŁY SIEĆ"AUTORSTWA RADOSŁAWA KOTARSKIEGO (2021)
7. "E-MARKETING, PLANOWANIE, NARZĘDZIA, PRAKTYKA, RED GRZEGORZ MAZUREK (2022)
8. „STRATEGIA KOMUNIKACJI W SOCIAL MEDIACH” AUTOR ORUBA NORBERT
9. „BIBLIA CONTENT MARKETINGU” AUTOR:PUZYRKIEWICZ DARIUSZ (2023)
W cyklu 2022/2023-Z:
Gregor B., Kaczorowska-Spychalska D., Blogi w procesie komunikacji marketingowej, Wydawnictwo Uniwersytetu Łódzkiego, Łódź 2016. Handley Ann, Treść jest kluczowa : jak tworzyć powalające blogi, podkasty, wideo, e-booki, webinaria (i inne), Wydawnictwo One Press, Gliwice 2012. Mazurek Grzegorz, Blogi i wirtualne społeczności – wykorzystanie w marketingu, Wydawnictwo Wolters Kluwer Polska sp. Z o.o., Kraków 2008. Smiciklas Marki, Infografiki, praktyczne zastosowanie w biznesie, Wydawnictwo Helion, Gliwice Stawarz-Garcia Barbara, Content marketing i social media : jak przyciągnąć klientów, Wydawnictwo PWN, Warszawa 2015. Tobiasz M., Szymański W., Content Marketing. Współczesny poradnik po marketingu treści, Wydawnictwo Newsline, Rzeszów 2016 |
Uwagi
W cyklu 2022/2023-Z:
Udział w ćwiczeniach: 30 godzin Przygotowania do ćwiczeń: 15 godzin Przygotowanie projektu: 5-15 godzin |
Więcej informacji
Dodatkowe informacje (np. o kalendarzu rejestracji, prowadzących zajęcia, lokalizacji i terminach zajęć) mogą być dostępne w serwisie USOSweb: