Kreatywność i innowacyjność w biznesie cyfrowym DM-DB-SL>KretyBizCyf
T_1 Istota pojęć gospodarki elektronicznej, e-biznesu oraz e-commerce. Główne determinanty oraz perspektywy rozwoju gospodarki elektronicznej w Polsce
T_2 Kreatywne metody wyróżnienia się na rynku - marketing mix w praktyce
T_3 Rynek - analiza marketingowa
T_4 Analiza dotychczasowej strategii rozwoju wybranego przedsiębiorstwa
T_5 Określanie dalszej strategii konkurowania
T_6 Opracowanie innowacyjnych rozwiązań z wykorzystaniem metody Design Thinking
T_7 Promocja w sieci -opracowanie kampanii promocyjnej
T_8 Wirtualizacja; główne formy handlu elektronicznego
T_9 Specyfika biznesu elektronicznego w globalnym społeczeństwie informacyjnym
T_10 Przedstawienie projektów zaliczeniowych
Tryb zajęć
Koordynatorzy przedmiotu
Efekty kształcenia
WIEDZA
W_1 Student w pogłębiony sposób zna i rozumie podstawy teoretyczne metod i technologii z zakresu kreatywności i innowacyjności, objaśnia różne techniki twórczego myślenia, typy innowacji.
W_2 Student zna zasady przedsiębiorczości, tworzenia i rozwoju przedsiębiorstwa a także posiada wiedzę na temat roli innowacji w biznesie cyfrowym i warunkach niezbędnych do wdrożenia kultury innowacji wewnątrz organizacji.
W_3 Student zna i rozumie istotę omawianych metod analitycznych (definicja, jaki rozwiązuje problem, elementy, etapy wdrażania, warunki wdrażania, wady i zalety, efekty),
W_4 Student posiada wiedzę dotyczącą procesu budowania długofalowej wizji rozwojowej przedsiębiorstwa.
W_5 Student posiada wiedzę o zasadach wdrażania innowacji oraz w kreowania nowych produktów i usług.
UMIEJĘTNOŚCI
U_1 Student potrafi korzystać z różnych metodologii tworzenia innowacyjnych modeli biznesowych i pobudzania kultury kreatywności w organizacji.
U_2 Student posiada praktyczną umiejętność wykorzystania metod i technik wdrażania innowacji oraz w kreowaniu nowych produktów i usług.
U_3 Student potrafi zastosować poznane metody na przykładzie wybranego przedsiębiorstwa.
U_4 Student posiada umiejętność krytycznej analizy wybranego przypadku wdrożenia innowacji w formie pisemnej pracy naukowej z zastosowaniem wiedzy zdobytej w trakcie zajęć
U_5 Student potrafi dokonywać samodzielnej analizy i oceny oraz wypowiadać się tematy dotyczące wdrożenia innowacji w biznesie.
KOMPETENCJE
K_1 Student zna ograniczenia własnej wiedzy oraz umiejętności oraz rozumie potrzebę pogłębiania i uzupełniania nabytej wiedzy i umiejętności.
K_2 Student jest kreatywny i otwarty na nowe doświadczenia i ludzi.
K_3 Student potrafi myśleć i działać w sposób przedsiębiorczy
K_4 Student potrafi pracować w grupie, przyjmując w niej różne role oraz współodpowiedzialność za realizowane zadania.
K_5 Student jest otwarty na uczestniczenie w przygotowaniu projektów gospodarczych i społecznych.
Kryteria oceniania
Metody i narzędzia dydaktyczne:
M_1 Wykład z prezentacją multimedialną
M_2 Dyskusja
M_3 Aktywność w grupach – projekt grupowy
M_4 Studium przypadku
Forma i warunki zaliczenia:
Projekt grupowy, prezentacja, obecność na zajęciach
Literatura
Literatura podstawowa:
Chaffey D., Digital Business i E-Commerce Management. Strategia, Realizacja, Praktyka, PWN, Warszawa 2016
Jerzyk E., Leszczyński G., Mruk H., Kreatywność w biznesie, Poznań 2006
Knosala R., Boratyńska-Sala A., Jurczyk-Bunkowska M., Zarządzanie innowacjami, Warszawa 2014
Lee I. (ed.), Electronic Business: Concepts, Methodologies, Tools, and Applications, Information Science Reference, Hershey-New York 2008
Nowicka K., Łobejko S., Szpringer W., Biznes cyfrowy: Technologie Modele Regulacje, Warszawa 2018
Zorska A., Molęda-Zdziech M., Jung B.(red.), Kreatywność i innowacyjność w erze cyfrowej: twórcza destrukcja 2, Warszawa 2014
Literatura uzupełniająca:
Bober T., E-biznes : modele i tendencje, Wydawnictwo Naukowe Scholar, Warszawa 2021
Brdulak J.J., Zarządzanie wiedzą a proces innowacji produktu: budowanie przewagi konkurencyjnej firmy, Warszawa 2005
Chesher M., Kaura R., Linton P., Electronic Business & Commerce, Springer, London 2013
Janasz W., Kozioł K., Determinanty działalności innowacyjnej przedsiębiorstw, Warszawa 2006
Karlik M., Zarządzanie innowacjami w przedsiębiorstwie, Warszawa 2013
Żebrowski M., Waćkowski K., Strategiczne zarządzanie innowacjami: strategie małych i średnich przedsiębiorstw, Warszawa 2011
Więcej informacji
Dodatkowe informacje (np. o kalendarzu rejestracji, prowadzących zajęcia, lokalizacji i terminach zajęć) mogą być dostępne w serwisie USOSweb: