Przedsiębiorczość medialna - cyfrowe startupy DM-DB-SL>PrzedsMedia
T_1 Wprowadzanie do przedsiębiorczości, przedsiębiorczość wewnętrzna, przedsiębiorca. Idea przedsiębiorczości i jej realizacja w organizacjach medialnych.
T_2 Przedsiębiorczość medialna, startupy istota i znaczenie.
T_3 Zakładanie startup – nazwa, logo, misja, wizja. – charakterystyka działalności
T_4 Klienci i rynek -
T_5 Bariery wejścia i wyjścia, rynki zaopatrzeniowe
T_6 Analiza konkurencji – Porter
T_7 Analiza konkurencji KCS - określanie strategii konkurowania, analiza ograniczeń
T_8 Działania marketingowe
T_9 Promocja w Internecie
T_10 Planowanie inwestycji
T_11 Wykonalność ekonomiczno-finansowa: prognozowanie poziomu cen, wielkości sprzedaży, przychodów i kosztów
T_12 Przykłady start-upów cyfrowych - case study, budowanie relacji w sieci
T_13 Przedstawienie projektów zaliczeniowych
Tryb zajęć
Koordynatorzy przedmiotu
W cyklu 2024/2025-L: | W cyklu 2022/2023-L: | W cyklu 2023/2024-L: |
Efekty kształcenia
WIEDZA:
W_1 Student zna związki twórczego myślenia z naukami o komunikacji społecznej i mediach, wskazuje na ich przydatność w praktyce tworzenia produktu medialnego
W_2 Student zna określony zakres problematyki związanej z technologiami stosowanymi w komunikacji społecznej i mediach (w ujęciu całościowym) i jest świadom rozwoju technologicznego związanego ze studiowanym kierunkiem studiów i specjalnością
W_3 Student ma podstawową wiedzę o metodyce wykonywania zadań, normach, procedurach i dobrych praktykach stosowanych w instytucjach związanych z wybraną sferą działalności kulturalnej, medialnej, promocyjno-reklamowej w mediach cyfrowych
W_4 Student zna ogólne zasady tworzenia i rozwoju form indywidualnej przedsiębiorczości
UMIEJĘTNOŚCI:
U_1 Student samodzielnie planuje i realizuje typowe projekty związane z wybraną sferą działalności kulturalnej, medialnej, promocyjno-reklamowej w mediach cyfrowych
U_2 Student posiada szeroki zakres umiejętności warsztatowych umożliwiających realizację własnych koncepcji twórczych
U_3 Student posiada podstawowe umiejętności organizacyjne pozwalające na planowanie i realizację zadań związanych z wybraną sferą działalności kulturalnej, medialnej, promocyjno-reklamowej w mediach cyfrowych
U_4 Student posiada podstawowe umiejętności w zakresie oceny jakości usług związanych z działalnością kulturalną, medialną, promocyjno-reklamową w mediach cyfrowych
KOMPETENCJE SPOŁECZNE:
K_1 Student potrafi myśleć i działać w sposób przedsiębiorczy uwzględniając w swojej wizji pracy potrzeby materialne i duchowe własne i innych
K_2 Student potrafi pracować w zespole, przyjmować i wyznaczać zadania, jest świadomy odpowiedzialności za uczestników realizowanego przez siebie przedsięwzięcia
K_3 Student jest świadomym uczestnikiem procesów społeczeństwa informacyjnego wykorzystując nowe technologie medialne dla własnego rozwoju i troski o dobro innych
Kryteria oceniania
Metody i narzędzia dydaktyczne:
M_1 Wykład z prezentacją multimedialną
M_2 Dyskusja
M_3 Aktywność w grupach – projekt grupowy
M_4 Studium przypadku
Forma i warunki zaliczenia:
Projekt grupowy, prezentacja, obecność na zajęciach
Literatura
Literatura podstawowa:
Bober T., E-biznes : modele i tendencje, Wydawnictwo Naukowe Scholar, Warszawa 2021
Kałowski A., Wysocki J. (red.), Start-up a uwarunkowania sukcesu, Warszawa 2017
Blank S., Dorf B., Podręcznik startupu. Budowa wielkiej firmy krok po kroku, Gliwice 2012
Łopusiewicz A., Start-up Od Pomysłu Do Sukcesu, Warszawa 2013
Literatura uzupełniająca:
Koźmiński A., Piotrowski W. (red.), Zarządzanie. Teoria i praktyka, Warszawa 2020
Jupowicz-Ginalska A., Marketing medialny, Warszawa 2010
Nierenberg B., Zarządzanie mediami. Ujęcie systemowe, Kraków 2012
Więcej informacji
Dodatkowe informacje (np. o kalendarzu rejestracji, prowadzących zajęcia, lokalizacji i terminach zajęć) mogą być dostępne w serwisie USOSweb: