Rynek mediów cyfrowych DM-DB-SL>RynekMedCyf
Student będzie miał podstawową wiedzę na temat rynku mediów cyfrowych: podmiotów, specyfiki rynku medialnego, zależności i powiązań oraz aktualnych wyzwań wobec mediów cyfrowych. Będzie znał podstawowe pojęcia związane z mediami cyfrowymi i ich rolą społeczną. A także pozna ciekawe i inspirujące przykłady (case studies) z obszaru mediów cyfrowych.
W cyklu 2022/2023-L:
Student będzie miał podstawową wiedzę na temat rynku mediów cyfrowych: podmiotów, specyfiki rynku medialnego, zależności i powiązań oraz aktualnych wyzwań wobec mediów cyfrowych. Będzie znał podstawowe pojęcia związane z mediami cyfrowymi i ich rolą rynkową. W trakcie zajęć pozna też siły i trendy oddziałujące na branżę medialną w ramach pracy projektowej nad analizą otoczenia zewnętrznego dalszego według STEEPLE. |
Tryb zajęć
Koordynatorzy przedmiotu
Kryteria oceniania
Obecność na ćwiczeniach
Aktywny udział w dyskusji i pracach grupowych
Praca zaliczeniowa
Literatura
Lektury podstawowe:
Rozprzestrzenialne media. Jak powstają wartości i znaczenia w usieciowionej kulturze, (red.) Henry Jenkins, Sam Ford, Joshua Green, tłum. Michał Wróblewski, Łódź 2018.
Don Tapscott, Anthony Williams, Wikinomia. O globalnej współpracy, która zmienia wszystko,
Don Tapscott, Anthony Williams, Makrowikinomia. Reset świata i biznesu, przeł. Dariusz Bakalarz, Warszawa 2011.
Rafał Maciąg, Pragmatyka internetu. Web 2.0 jako środowisko, Kraków 2013.
Wokół mediów ery Web 2.0, (red.) Bohdan Jung, Warszawa 2010.
Lektury uzupełniające:
Manuel Castells, Sieci oburzenia i nadziei. Ruchy społeczne w erze Internetu, Warszawa 2013.
Lucy Kung, Strategie zarządzania na rynku mediów, Warszawa 2012.
Jan Kreft, Za fasadą społeczności: Elementy zarządzania nowymi mediami, Kraków 2015.
magazyn Wired: www.wired.com
W cyklu 2022/2023-L:
Lektury podstawowe: Lektury uzupełniające: |
Więcej informacji
Dodatkowe informacje (np. o kalendarzu rejestracji, prowadzących zajęcia, lokalizacji i terminach zajęć) mogą być dostępne w serwisie USOSweb: