Zarządzanie cyfrowym projektem medialnym DM-DB-SL>ZarzCyfProj
Tematyka:
1. Projekt - definicje, elementy projektu, struktura organizacyjna,
2. Zarządzanie projektem - fazy, wymagania, podział na zadania, ścieżka krytyczna, kamienie milowe, przypisywanie zasobów
3. Pojęcia map percepcji, person, SWOT, analiza grupy docelowej, analiza konkurencji
4. Agile - pryncypia DSDM
5. Agile - filozofia, czynniki sukcesu
6. Agile - proces DSDM
7. Agile - role i obowiązki
8. Priorytetyzacja MoSCoW
9. Agile - produkty
Podczas zajęć w części wykładowej omówiona zostanie przedstawiona powyżej tematyka. To pozwoli studentom rozpoczęcie prac warsztatowych w grupach do których zostaną przydzieleni.
Prace te będą miały na celu wykorzystywanie w praktyce założeń zarządzania zwinnego w celu dostarczenia na końcowe zajęcia opracowań z obszaru digital media. Zlecone zadania nie będą między grupami się różniły poza innym rodzajem działalności poddawanej analizie.
Tryb zajęć
Koordynatorzy przedmiotu
W cyklu 2022/2023-Z: | W cyklu 2023/2024-Z: | W cyklu 2024/2025-Z: |
Efekty kształcenia
Oczekiwane efekty uczenia się:
- znajomość założeń klasycznego podejścia do zarządzenia projektami,
- identyfikowanie różnic między klasycznym a zwinnym zarządzaniem projektami,
- znajomość i umiejętność wykorzystania w praktyce metodologii Agile w zarządzaniu projektem,
- znajomość i umiejętność tworzenia opracowań analityczno-rekomendacyjnych, szczególnie w obszarze digital media.
Kryteria oceniania
Aktywność przy pracy warsztatowej, umiejętność wykorzystywania zdobywanej wiedzy z tematyki przedmiotu w pracy projektowej.
Literatura
Literatura uzupełniająca::
Jakub Wośko, ZARZĄDZANIE PROJEKTAMI, WSB, 2016
Paweł Pietras, Maciej Szmit, ZARZĄDZANIE PROJEKTAMI WYBRANE METODY I TECHNIKI, Łódź 2003
Agile Project Management Handbook V2, Agile Business Consortium, 2014
Więcej informacji
Dodatkowe informacje (np. o kalendarzu rejestracji, prowadzących zajęcia, lokalizacji i terminach zajęć) mogą być dostępne w serwisie USOSweb: