Rynek mediów cyfrowych DM-KW-NL>RynMed
Student będzie miał podstawową wiedzę na temat rynku mediów cyfrowych: podmiotów, specyfiki rynku medialnego, zależności i powiązań oraz aktualnych wyzwań wobec mediów cyfrowych. Będzie znał podstawowe pojęcia związane z mediami cyfrowymi i ich rolą rynkową. W trakcie zajęć pozna też siły i trendy oddziałujące na branżę medialną w ramach pracy projektowej nad analizą otoczenia zewnętrznego dalszego według STEEPLE.
Tryb zajęć
Koordynatorzy przedmiotu
Literatura
Lektury podstawowe:
Don Tapscott, Anthony D. Williams, Wikinomia. O globalnej współpracy, która zmienia wszystko, Warszawa 2008.
Henry Jenkins, Sam Ford, Joshua Green, Jak powstają wartości i znaczenia w usieciowionej kulturze., Łódź 2016.
Wokół mediów ery Web 2.0, (red.) Bohdan Jung, Warszawa 2010.
Jolanta Dzierżyńska-Mielczarek, Rynek mediów w Polsce. Zmiany pod wpływem nowych technologii cyfrowych, Warszawa 2018
Lektury uzupełniające:
Don Tapscott, Anthony D. Williams, Makrowikinomia. Reset świata i biznesu, Warszawa 2011.
Manuel Castells, Sieci oburzenia i nadziei. Ruchy społeczne w erze Internetu, tłum. Michał Wróblewski, Warszawa 2013.
Jan Kreft, Za fasadą społeczności: Elementy zarządzania nowymi mediami, Kraków 2015.
Jan Kreft, Władza algorytmów. U źródeł potęgi Google i Facebooka, Kraków 2019.
Erik Brynjolfsson, Brian Kahin, Understanding the Digital Economy, Cambridge 2000.
Digital Marketplaces Unleashed, (red.) Claudia Linnhoff-Popien, Ralf Schneider, Michael Zaddach, Springer-Verlag GmbH Germany 2018.
Więcej informacji
Dodatkowe informacje (np. o kalendarzu rejestracji, prowadzących zajęcia, lokalizacji i terminach zajęć) mogą być dostępne w serwisie USOSweb: