Marketing i public relations w digital media DM-NL>MarkPRDM
Treści kształcenia:
Zajęcia organizacyjne. Podstawowe pojęcia z zakresu marketingu, public relations i digital media.
Marketing – definicje, cele, rodzaje.
Public relations – pojęcie, zadania, funkcje.
Narzędzia public relations i marketingu.
Digital media – istota i rola we współczesnym świecie.
Kampanie PR-owe i marketingowe – przygotowanie, wykonanie i wdrożenie.
Zarządzanie sytuacją kryzysową w digital media.
Adaptacja digital media na grunt marketingu i public relations.
Prawne i etyczne uwarunkowania marketingu i public relations w digital media.
Marketing i public relations w digital media na płaszczyznach: politycznej, komercyjnej i non-profit (case studies).
Tryb zajęć
Koordynatorzy przedmiotu
W cyklu 2022/2023-Z: | W cyklu 2023/2024-Z: | W cyklu 2025/2026-Z: | W cyklu 2024/2025-Z: |
Kryteria oceniania
Prezentacja dotycząca analizy działalności marketingowej/PR-owej wybranego podmiotu w digital media (50%) i test zaliczeniowy (50%).
Literatura
Wybrana literatura:
A. Adamski, Media w analogowym i cyfrowym świecie. Wpływ cyfrowej rewolucji na rekonfigurację komunikacji społecznej, Warszawa 2012.
M. Dorenda-Zaborowicz, Marketing w social media, „Nowe Media. Czasopismo Naukowe”, t. 3 (2012), s. 59-79.
M. Grębosz, D. Siuda, G. Szymański, Social media marketing, Łódź 2016.
K. Krzysztofek, Status mediów cyfrowych: stare i nowe paradygmaty, w: J. Fras (red.), Studia nad komunikacją popularną, międzykulturową, sieciową i edukacyjną, Toruń 2007, s. 83–99.
E. Michalski, Marketing. Podręcznik akademicki, Warszawa 2009.
J. Olędzki, D. Tworzydło, Public relations. Znaczenie społeczne i kierunki rozwoju, Warszawa 2007.
B. Rozwadowska, Public relations. Teoria, praktyka, perspektywy, Łódź 2009.
J. P. Szyfter, Public relations w Internecie, Gliwice 2005.
A. Szymańska, Public relations w systemie zintegrowanej komunikacji marketingowej, Wrocław 2004.
O. Witczak, Nowe media w budowaniu marki i wizerunku przedsiębiorstwa, „Studia Ekonomiczne”, nr 140 (2013), s. 80-97.
Zasoby internetowe.
Uwagi
|
W cyklu 2025/2026-Z:
Prezentacja dotycząca analizy działalności marketingowej/PR-owej wybranego podmiotu w digital media (50%) i test zaliczeniowy (50%). |
Więcej informacji
Dodatkowe informacje (np. o kalendarzu rejestracji, prowadzących zajęcia, lokalizacji i terminach zajęć) mogą być dostępne w serwisie USOSweb: