Marketing sportowy w mediach społecznościowych DM-NL>MarketSport
Celem zajęć jest zdobycie wiedzy oraz poznanie narzędzi wykorzystywanych w medialnej popularyzacji wybranych dyscyplin sportu, jak i sportu samego w sobie jako nieodłącznego elementu ludzkiego życia. Studenci zostaną zaznajomieni z narzędziami oraz strategiami wykorzystywanymi w marketingu sportowym. Kompetencje zdobyte podczas zajęć będą szczególnie przydatne osobom chcącym podjąć pracę w obszarach związanych ze sportem oraz marketingiem (również w agencjach marketingowych i reklamowych) a także dla każdego użytkownika Sieci, który interesuje się sportem samym w sobie, jak i wybraną dyscypliną.
Podczas zajęć zostaną poruszone takie tematy, jak rola cyfryzacji w marketingu sportowym, budowanie marki własnej przez sportowców w mediach społecznościowych czy też budowanie wizerunku wybranych dyscyplin za pośrednictwem kanałów social mediów. Podczas zajęć zostaną szczegółowo omówione zasady funkcjonowania i sposoby wykorzystywania w marketingu sportowym takich platform, jak Instagram, Facebook, YouTube, TikTok czy też Twitter.
Tryb zajęć
Koordynatorzy przedmiotu
Kryteria oceniania
50% oceny końcowej - projekt grupowy końcowy
30% oceny końcowej - aktywność na zajęciach + społecznościowa prasówka
20% oceny końcowej - obecność
Literatura
A. Sznajder Marketing sportu
A. Sznajder Marketing sportu 2.0 w erze cyfrowej
P. Kotler Marketing 4.0
S. Frier Instagram bez filtra. Historia od środka
A. Roguski Zrozumieć social media
S. Godin To jest marketing!
Więcej informacji
Dodatkowe informacje (np. o kalendarzu rejestracji, prowadzących zajęcia, lokalizacji i terminach zajęć) mogą być dostępne w serwisie USOSweb: