AI jako narzędzie w mediach cyfrowych i komunikacji społecznej DM-SL>AI
Zapoznanie studentów z podstawowymi zasadami działania sztucznej inteligencji i jej zastosowaniami w mediach cyfrowych.
Analiza wpływu AI na procesy komunikacyjne i praktyki medialne.
Wypracowanie umiejętności krytycznego myślenia oraz kreatywnego zastosowania AI w komunikacji społecznej.
Rozwój kompetencji analitycznych i pracy zespołowej.
Tryb zajęć
Koordynatorzy przedmiotu
Efekty kształcenia
Wiedza:
Student zna podstawowe zasady działania AI i rozumie jej zastosowania w mediach cyfrowych.
Rozpoznaje korzyści, wyzwania i ograniczenia związane z użyciem AI w komunikacji społecznej.
Umiejętności:
Potrafi analizować i oceniać zastosowania AI w praktyce medialnej.
Umie zastosować AI w projektach związanych z mediami cyfrowymi.
Formułuje krytyczne uwagi na temat wpływu AI na komunikację społeczną.
Kompetencje społeczne:
Rozumie odpowiedzialność społeczną i etyczną związaną z wykorzystaniem AI.
Docenia interdyscyplinarne podejście w analizie problemów technologicznych.
Kryteria oceniania
Aktywność na zajęciach (30%)
Udział w dyskusjach, analiza studiów przypadków.
Przygotowanie do zajęć na podstawie wskazanej literatury.
Projekt końcowy (30%)
Przygotowanie projektu praktycznego lub teoretycznego związanego z zastosowaniem AI w mediach.
Prezentacja projektu na ostatnich zajęciach.
Test końcowy (40%)
Pytania otwarte i zamknięte dotyczące treści wykładów i konwersatoriów.
Praktyki zawodowe
nie dotyczy
Literatura
Lektura obowiązkowa:
1. Kosinski, M. (2021). Sztuczna inteligencja i big data w komunikacji społecznej. Wydawnictwo Uniwersytetu Warszawskiego.
2. Kowalczyk, A. (2022). Rola AI w personalizacji treści w serwisach streamingowych, "Media i Społeczeństwo", nr 13, s. 45-63.
3. Mazur, M. (2022). Sztuczna inteligencja: Jak wpływa na nasze życie i świat przyszłości. Wydawnictwo Znak.
Uzupełniająca:
Więcej informacji
Dodatkowe informacje (np. o kalendarzu rejestracji, prowadzących zajęcia, lokalizacji i terminach zajęć) mogą być dostępne w serwisie USOSweb: