Corporate communication DM-SL>CorpComm
Zajęcia będą prowadzone w blokach tematycznych obejmujących następujące zagadnienia:
1. Pojęcie komunikacji korporacyjnej. Komunikacja korporacyjna w perspektywie historycznej. Główne elementy komunikacji korporacyjnej.
2. Badania marketingowe jako element komunikacji korporacyjnej. Główne obszary badawcze w komunikacji korporacyjnej. Charakterystyka badań ilościowych i jakościowych.
3. Pojęcie interesariuszy i ich znaczenie w komunikacji korporacyjnej. Sposoby identyfikacji i klasyfikacji interesariuszy.
4. Znaczenie segmentacji, targetingu i pozycjonowania w komunikacji korporacyjnej.
5. Wizerunek, tożsamość, reputacja, marka (branding) korporacji. Analiza najważniejszych technik i narzędzi kreowania zewnętrznego oraz wewnętrznego wizerunku korporacji. Inter public relations.
6. Komunikacja jako instrument efektywnego zarządzania organizacją.
7. Organizacja komunikacji korporacyjnej. Tworzenie strategii komunikacyjnej korporacji. Zarządzanie sytuacjami problemowymi i kryzysowymi w komunikacji korporacyjnej.
8. Analiza czynników zwiększających skuteczność komunikowania korporacyjnego – perspektywa praktyczna.
Tryb zajęć
Koordynatorzy przedmiotu
Efekty kształcenia
Wiedza
Student posiada poszerzoną wiedzę na temat najważniejszych struktur i instytucji społecznych biorących udział w procesach komunikowania korporacyjnego, a także o zachodzących między nimi relacjach (D2aK_W02, D2aK_W03).
Student posiada poszerzoną wiedzę o człowieku jako aktywnym uczestniku procesów komunikowania korporacyjnego (D2aK_W05).
Student posiada poszerzoną wiedzę na temat funkcjonowania i organizowania komunikacji korporacyjnej (D2aK_W15).
Umiejętności
Student potrafi prawidłowo interpretować i wyjaśniać zjawiska i procesy związane z komunikowaniem korporacyjnym (D2aK_U01).
Student potrafi wykorzystać wiedzę teoretyczną do opisu i analizowania zjawisk i procesów społecznych związanych z komunikowaniem korporacyjnym (D2aK_U02).
Student rozumie i ceni potrzebę uczenia się przez całe życie, a także potrafi inspirować i organizować własny proces uczenia się w zakresie zagadnień dotyczących komunikowania korporacyjnego (D2aK_U24).
Kompetencje społeczne
Student potrafi samodzielnie i krytycznie uzupełniać oraz pogłębiać wiedzę i umiejętności związane z komunikowaniem korporacyjnym, a także systematycznie gromadzić, analizować i w świadomy oraz etyczny sposób interpretować potrzebne informacje dotyczące tego obszaru (D2aK_K05).
Student potrafi myśleć i działać w sposób kreatywny i przedsiębiorczy w zakresie zagadnień dotyczących komunikowania korporacyjnego (D2aK_K06).
Kryteria oceniania
Podstawa wystawienia oceny:
Obecność na zajęciach; aktywność na zajęciach; przygotowanie prezentacji na temat wybranego zagadnienia; zaliczenie testu pisemnego.
Literatura
Bibliografia podstawowa
J. Cornelissen, Komunikacja korporacyjna. Przewodnik po teorii i praktyce, Warszawa 2010;
W. Pisarek, Wstęp do nauki o komunikowaniu, Warszawa 2008;
A. Traczyńska, Rola internal public relations w kreowaniu wizerunku przedsiębiorstwa, Warszawa 2012
J. Ober, Informacja i komunikacja w zarządzaniu, Gliwice 2007
A. Potocki, R. Winkler, A. Żbikowska, Komunikowanie w organizacjach gospodarczych, Warszawa 2011
L. Kamiński, Komunikacja korporacyjna a biznes. Praktyczny przewodnik, Bydgoszcz-Warszawa 2007.
Bibliografia uzupełniająca
E. Griffin, Podstawy komunikacji społecznej, Gdańsk 2003;
K. Filarski, Komunikacja w organizacji, Warszawa 2004.
M. Makara-Studzińska, Jak zwiększyć swoją siłę, czyli o skutecznej komunikacji w biznesie, Lublin 2013
C. Sikorski, Język konfliktu. Kultura komunikacji społecznej w organizacji, Warszawa 2005.
Więcej informacji
Dodatkowe informacje (np. o kalendarzu rejestracji, prowadzących zajęcia, lokalizacji i terminach zajęć) mogą być dostępne w serwisie USOSweb: