Influencerzy – fenomen, oddziaływanie, zagrożenia DM-SL>Influenc
Celem kursu jest zdobycie wiedzy na temat influencer marketingu – poznanie roli influencerów w komunikowaniu marketingowo-wizerunkowym, ich oddziaływania na odbiorców a także narzędzi i strategii współpracy marek z influencerami.
Dzięki zdobytej podczas zajęć wiedzy o funkcjonowaniu influencerów w sieci, studenci będą nie tylko świadomie i krytycznie patrzeć na ich działania ale zyskają też podstawowe narzędzia praktyczne przydatne podczas pracy dla agencji marketingowych czy działach promocji firm ze zwróceniem uwagi na aspekty etyczne takiej działalności.
Tryb zajęć
Koordynatorzy przedmiotu
Efekty kształcenia
Student:
- Zna definicje, typologie i charakterystykę influencerów a także historię influencingu
- Potrafi odróżnić treści reklamowe influencerów od innych przekazów, wie w jaki sposób influencerzy budują markę osobistą
- Krytycznie patrzy na działalność influencerów, dostrzegając w ich treściach wartości i antywartości
- Świadomie ocenia wiarygodność działań influencera
- Zwraca uwagę na etyczność działań influencerów
- Potrafi przekazać podstawową wiedzę o działalności influencerów osobom, które tej wiedzy nie posiadają
- Zna praktyczne aspekty influencer marketingu - m.in strategie, narzędzia, sposoby badania efektywności.
Kryteria oceniania
- Wykłady z wykorzystaniem prezentacji multimedialnych
- Zespołowe rozwiązywanie problemów
- Research online
- Dyskusja
- Prezentacja materiałów autorskich
- Drama
- Grywalizacja
Literatura
- K. Stopczyńska - Influencer marketing w dobie nowych mediów
- Influencer marketing od A do Z https://www.whitepress.pl/userfiles/ebooki/pdf/159134117772657700.pdf
- J. Fabijańczyk, A. Cupriak, Influencer marketing praktycznie, https://www.whitepress.pl/baza-wiedzy/339/influencer-marketing-praktyczny-e-book?hash=uyqvld6rq7nge8i6h7s2bx6h04q21e4X
- A. Łaszkiewicz - Influencer Marketing. Potencjał cyfrowych twórców w kształtowaniu relacji konsumentów z markami
- A. Ledwoń-Blacha - Strategiczne podejście do działania w Social Mediach
- S. Frier - Instagram. Bez filtra.
Więcej informacji
Dodatkowe informacje (np. o kalendarzu rejestracji, prowadzących zajęcia, lokalizacji i terminach zajęć) mogą być dostępne w serwisie USOSweb: