Laboratorium produkcji obrazu i dźwięku-3 DM-SL>LabProDz-3
1. Wprowadzenie do terminologii produkcji
2. Wprowadzenie do terminologii produkcji
3. Trening obrazowania - etiuda, język filmu
4. Trening obrazowania - symbol
5. Koncepcja obrazowania wartości
6. Analiza materiałów wizualnych
7. Technologie adobe w praktyce
8. Technologie adobe w praktyce
9. Realizacja krótkiego materiału filmowego/spotu cz. 1
10. Realizacja krótkiego materiału filmowego/spotu cz. 2
11. Realizacja krótkiego materiału filmowego/spotu cz. 3
12. Montaż materiałów
13. Montaż materiałów
14. Montaż materiałów i opis online
15. Ewaluacja spotów i materiałów
Tryb zajęć
Koordynatorzy przedmiotu
Efekty kształcenia
WIEDZA
W wyniku przeprowadzonych zajęć student charakteryzuje się wiedzą na temat skutecznego produkowania narzędzi dźwiękowych i wizualnych (spot / film promocyjny/krótki film informacyjny), definiując jednocześnie taką formę produkcji, dobierając odpowiednie narzędzia do jego stworzenia, dzięki czemu opisuje w sposób umiejętny dźwiękiem i obrazem, wskazując na najlepsze jej cechy, respektując przy tym etykę mediów.
Po kursie student ma pogłębioną wiedzę na temat działań komunikacyjnych określających i promujących tożsamość podmiotów zlecających.
UMIEJĘTNOŚCI
W wyniku przeprowadzonych zajęć student umie udokumentować produkcję, dobrze dobiera treści w stosunku do grupy docelowej, potrafi formułować treści werbalne i niewerbalne w produkowanym spocie/filmie, planuje jego produkcję, podejmując współpracę w wieloma podmiotami niezbędnymi w produkcji telewizyjno-filmowej (planowanie produkcji, produkcja w tym praca z ekipami, postprodukcja w tym montaż) i dźwiękowej, stosuje nowoczesne techniki tworzenia spotu/filmu w social mediach i na strony www, wykorzystując technologie dźwiękowe, filmowe i graficzne. Student potrafi też zatwierdzić finalny produkt z pozycji instytucji zamawiającej (redaktor naczelny, producent, firma, instytucja), mając na uwadze charakterystykę produktu i miejsca, w jakim produkt dźwiękowo-wizualny ma się ukazać.
KOMPETENCJE (POSTAWY)
W wyniku przeprowadzonych zajęć student współdziała i pracuje w grupie (przyjmując w niej różne role), potrafi dostosować narzędzia i strategie komunikacyjne dla określonych instytucji z uwzględnieniem ich tożsamości kulturowej oraz ich otoczenia społecznego, jest także zorientowany na społeczną odpowiedzialność biznesu i mediów, docenia tradycję i dziedzictwo kulturowe regionu, kraju i Europy oraz uczestniczy w działaniach na rzecz jego zachowania, tworząc materiały dźwiękowe, spoty i filmy promocyjne uwzględniające dziedzictwo lokalne i narodowe.
Metody i narzędzia dydaktyczne:
Przedmiot jest kursem o charakterze praktycznym. Wstępne wykłady zakładają teoretyczne wprowadzenie do produkcji dźwiękowej i telewizyjnej z elementami etyki dziennikarstwa telewizyjnego. Studenci będą pracowali zarówno koncepcyjnie przy tworzeniu scenariusza materiałów w grupach 3-4 osobowych, następnie planowali produkcję i angażowali interesariuszy zewnętrznych, takich jak ekipy filmowe, aktorów, statystów, informatorów. Kolejny etap to praca nad produkcją spotu/materiału, postprodukcja i ewaluacja.
Kryteria oceniania
Metody i narzędzia dydaktyczne:
Przedmiot jest kursem o charakterze praktycznym. Wstępne wykłady zakładają teoretyczne wprowadzenie do produkcji dźwiękowej i telewizyjnej z elementami etyki dziennikarstwa telewizyjnego. Studenci będą pracowali zarówno koncepcyjnie przy tworzeniu scenariusza materiałów w grupach 3-4 osobowych, następnie planowali produkcję i angażowali interesariuszy zewnętrznych, takich jak ekipy filmowe, aktorów, statystów, informatorów. Kolejny etap to praca nad produkcją spotu/materiału, postprodukcja i ewaluacja. Ocenianie będzie zaangażowanie, efekt każdego etapu oraz materiał końcowy.
Literatura
K.Reisz, G. Millar,Technika montażu filmowego, Wydawnictwo Wojciech Marzec, 2015.
L. Zonn, Warsztat Realizatora Filmowego I Tv - Wokół Montażu, PWSFTViT, 1994.
W. Śmid, Język reklamy, CeDeWu, 2016.
A. Grzegorczyk, Mapy Recepcji Reklamy, PWE, 2013.
Więcej informacji
Dodatkowe informacje (np. o kalendarzu rejestracji, prowadzących zajęcia, lokalizacji i terminach zajęć) mogą być dostępne w serwisie USOSweb: