Laboratorium technologii multimedialnych: tekst, obraz i dźwięk DM-SL>LabTechMult
Współczesne media cyfrowe przekształciły sposób w jaki tworzymy i odbieramy informacje. Rozwój technologii spowodował zatarcie granic pomiędzy dziennikarstwem tradycyjnym a cyfrowym, co sprawia, że dziennikarze muszą adaptować się do nowej rzeczywistości. Laboratorium technologii multimedialnych: tekst, obraz i dźwięk wprowadza studentów w praktyczny wymiar tworzenia treści multimedialnych, skupiając się na kluczowych aspektach produkcji cyfrowej, takich jak tekst, obraz, dźwięk oraz wideo.
Cele kształcenia:
- Rozwinięcie praktycznych umiejętności z zakresu tworzenia i edycji treści multimedialnych, które będą dostosowane do różnych kanałów dystrybucji.
- Wypracowanie umiejętności w zakresie opowiadania historii przy pomocy różnych środków wyrazu: od tekstu i fotografii po dźwięk i wideo, a także integracji tych elementów w spójną całość.
Zakres tematów:
1. Wprowadzenie do mediów audiowizualnych i komunikacji wizualnej.
2. Tworzenie treści dla stron internetowych i blogów.
3. Fotografia w Internecie.
4. Treść wizualna: grafika, GIF i memy.
5. Treści wideo dla platform cyfrowych.
6. Podcasty i tworzenie treści audio.
7. Projektowanie graficzne i infografiki.
8. Łączenie tekstu, obrazu i dźwięku.
9. Techniki multimedialnego opowiadania historii - wizualny strorytelling.
10. Przyszłość mediów audiowizualnych.
11. Realizacja i prezentacja projektu multimedialnego w grupach zadaniowych.
W cyklu 2022/2023-Z:
Zajęcia praktyczne, podczas których studenci poznają różne typy materiałów |
Tryb zajęć
Koordynatorzy przedmiotu
W cyklu 2023/2024-Z: | W cyklu 2022/2023-Z: | W cyklu 2024/2025-Z: |
Kryteria oceniania
• Obecność na zajęciach (75 proc.);
• Ocena ciągła (Aktywne uczestnictwo w merytorycznej dyskusji w trakcie zajęć, praca na zajęciach indywidualna i w grupach);
• Przegląd i ocena projektów grupowych – ocena wartości merytorycznej pracy oraz kreatywności.
Literatura
1. M. Górska, Visual Storytelling. Jak opowiadać językiem video, Wyd. PWN, 2019.
2. Internetowe gatunki dziennikarskie w erze cyfryzacji, Wolny-Zmorzyński K., Toruń 2021;
3. B. Block, Opowiadanie obrazem. Tworzenie wizualnej struktury w filmie, telewizji i mediach cyfrowych, Wyd. Wojciech Marzec, 2018.
W cyklu 2022/2023-Z:
1. Gonciarz K., WebShows: sekrety Wideo w Internecie, 2012, Wyd. KG Tofu Media; Lektury uzupełniające: |
Uwagi
W cyklu 2022/2023-Z:
Nakład pracy studenta w godz. - 60 (w tym - udział w zajęciach 30, przygotowanie do ćwiczeń, lektury - 10, przygotowanie projektu zaliczeniowego – 15, konsultacje - 5). |
Więcej informacji
Dodatkowe informacje (np. o kalendarzu rejestracji, prowadzących zajęcia, lokalizacji i terminach zajęć) mogą być dostępne w serwisie USOSweb: