Marketing i public relations w digital media DM-SL>MarkPRDM
Treści kształcenia:
T_01. Zajęcia organizacyjne. Podstawowe pojęcia z zakresu marketingu, public relations i digital media.
T_02. Marketing – definicje, cele, rodzaje.
T_03. Public relations – pojęcie, zadania, funkcje.
T_04. Narzędzia public relations i marketingu.
T_05. Digital media – istota i rola we współczesnym świecie.
T_06. Kampanie PR-owe i marketingowe – przygotowanie, wykonanie i wdrożenie.
T_07. Zarządzanie sytuacją kryzysową w digital media.
T_08. Adaptacja digital media na grunt marketingu i public relations.
T_09. Prawne i etyczne uwarunkowania marketingu i public relations w digital media.
T_10.-T_15. Marketing i public relations w digital media na płaszczyznach: politycznej, komercyjnej i non-profit (case studies).
W cyklu 2024/2025-Z:
T_01. Zajęcia organizacyjne. Podstawowe pojęcia z zakresu marketingu, public relations i digital media. T_02. Marketing – definicje, cele, rodzaje. T_03. Public relations – pojęcie, zadania, funkcje. T_04. Narzędzia public relations i marketingu. T_05. Digital media – istota i rola we współczesnym świecie. T_06. Kampanie PR-owe i marketingowe – przygotowanie, wykonanie i wdrożenie. T_07. Zarządzanie sytuacją kryzysową w digital media. T_08. Adaptacja digital media na grunt marketingu i public relations. T_09. Prawne i etyczne uwarunkowania marketingu i public relations w digital media. T_10.-T_15. Marketing i public relations w digital media na płaszczyznach: politycznej, komercyjnej i non-profit (case studies). |
Tryb zajęć
Koordynatorzy przedmiotu
W cyklu 2022/2023-Z: | W cyklu 2023/2024-Z: | W cyklu 2024/2025-Z: |
Kryteria oceniania
Prezentacja dotycząca analizy działalności marketingowej/PR-owej wybranego podmiotu w digital media (50%) i test zaliczeniowy (50%).
Literatura
Wybrana literatura:
A. Adamski, Media w analogowym i cyfrowym świecie. Wpływ cyfrowej rewolucji na rekonfigurację komunikacji społecznej, Warszawa 2012.
M. Dorenda-Zaborowicz, Marketing w social media, „Nowe Media. Czasopismo Naukowe”, t. 3 (2012), s. 59-79.
M. Grębosz, D. Siuda, G. Szymański, Social media marketing, Łódź 2016.
K. Krzysztofek, Status mediów cyfrowych: stare i nowe paradygmaty, w: J. Fras (red.), Studia nad komunikacją popularną, międzykulturową, sieciową i edukacyjną, Toruń 2007, s. 83–99.
E. Michalski, Marketing. Podręcznik akademicki, Warszawa 2009.
J. Olędzki, D. Tworzydło, Public relations. Znaczenie społeczne i kierunki rozwoju, Warszawa 2007.
B. Rozwadowska, Public relations. Teoria, praktyka, perspektywy, Łódź 2009.
J. P. Szyfter, Public relations w Internecie, Gliwice 2005.
A. Szymańska, Public relations w systemie zintegrowanej komunikacji marketingowej, Wrocław 2004.
O. Witczak, Nowe media w budowaniu marki i wizerunku przedsiębiorstwa, „Studia Ekonomiczne”, nr 140 (2013), s. 80-97.
Zasoby internetowe.
W cyklu 2022/2023-Z:
A. Adamski, Media w analogowym i cyfrowym świecie. Wpływ cyfrowej rewolucji na rekonfigurację komunikacji społecznej, Warszawa 2012. |
W cyklu 2023/2024-Z:
A. Adamski, Media w analogowym i cyfrowym świecie. Wpływ cyfrowej rewolucji na rekonfigurację komunikacji społecznej, Warszawa 2012. |
Uwagi
W cyklu 2022/2023-Z:
Nakład pracy: |
W cyklu 2023/2024-Z:
Nakład pracy: |
W cyklu 2024/2025-Z:
Nakład pracy: - 30 godzin - udział w zajęciach; - 15 godzin - przygotowanie do prezentacji; - 15 godzin - przygotowanie do testu zaliczeniowego. |
Więcej informacji
Dodatkowe informacje (np. o kalendarzu rejestracji, prowadzących zajęcia, lokalizacji i terminach zajęć) mogą być dostępne w serwisie USOSweb: