Media w marketingu społecznym DM-SL>MedSpoł
Tematy zajęć:
- Marketing społeczny – specyfika i przybliżenie poszczególnych zagadnień
- Rola mediów tradycyjnych w marketingu społecznym
- Media cyfrowe i nowe technologie w marketingu społecznym
- Influencerzy i ich rola w marketingu społecznym
- Etyka w marketingu społecznym
- Trzeci sektor i marketing społeczny
- Kreatywność w marketingu społecznym
- Perswazja w obszarze kampanii społecznych
- Metody stosowane w kampaniach społecznych
- Case studies kampanii społecznych
W cyklu 2022/2023-L:
Celem kursu jest zapoznanie studentów z koncepcją marketingu społecznego w kontekście szeroko pojętych mediów. Przybliżone zostaną najważniejsze zagadnienia z tego obszaru, szczególnie obejmujące narzędzia i techniki wykorzystywane w kampaniach społecznych. Zajęcia składają się z dwóch bloków – części teoretycznej, charakteryzującej media oraz koncepcję marketingu społecznego w różnych ujęciach, a także praktycznej, uwzgledniającej pracę studentów nad bieżącymi zadaniami oraz realizację projektu. W ramach studiów przypadków analizowane będą m.in. kampanie społeczne (szczególnie spoty i reklamy społeczne), pod kątem wyszczególnienia poszczególnych elementów marketingu MIX oraz identyfikacji i omówienia wykorzystanych w nich środków perswazyjnych. |
W cyklu 2023/2024-L:
Celem kursu jest zapoznanie studentów z koncepcją marketingu społecznego w kontekście mediów. Przybliżone zostaną najważniejsze zagadnienia z tego obszaru, szczególnie obejmujące narzędzia i techniki wykorzystywane w kampaniach społecznych. Zajęcia składają się z dwóch bloków – części teoretycznej, charakteryzującej media oraz koncepcję marketingu społecznego w różnych ujęciach, a także praktycznej, uwzgledniającej pracę studentów nad bieżącymi zadaniami oraz realizację projektu. W ramach studiów przypadków analizowane będą m.in. kampanie społeczne (szczególnie spoty i reklamy społeczne), pod kątem wyszczególnienia poszczególnych elementów marketingu MIX oraz identyfikacji i omówienia wykorzystanych w nich środków perswazyjnych. |
Tryb zajęć
Koordynatorzy przedmiotu
Kryteria oceniania
• Obecność i aktywność na zajęciach – wykonywanie bieżących zadań / udział w dyskusjach.
• Realizacja grupowego projektu zaliczeniowego na temat kampanii społecznej.
-------
wybrane zajęcia mogą być przeprowadzone online lub w formie e-kursów
Literatura
Philip Kotler, Nancy R. Lee, Social Marketing: Influencing Behaviors for Good, SAGE Publications, 2008.
Kampanie społeczne w służbie publicznej, red. Anna Lusińska, Warszawa 2019.
Kampanie społeczne jako forma socjotechniki, red. Piotr Pawełczyk, Warszawa 2015.
Media społecznościowe w trzecim sektorze, red. Ilona Dąbrowska, 2019.
Nowe media w trzecim sektorze, red. Małgorzata Łosiewicz, 2018.
Perswazyjność w komunikacji wizerunkowej i języku, red. Klaudia Cymanow-Sosin, 2020.
Propaganda dobrych serc, czyli Pierwszy tom o reklamie społecznej, red. D. Maison, P. Wasilewski, Kraków 2008,
Szlachetna propaganda dobroci, czyli Drugi tom o reklamie społecznej, red. P. Wasilewski, D. Maison, A. Stafiej-Bartosik, Kraków 2007.
Źródła internetowe:
http://kampaniespoleczne.pl/
NGO portal organizacji pozarządowych http://www.ngo.pl/
KLON/JAWOR Stowarzyszenie http://www.klon.org.pl/
W cyklu 2022/2023-L:
Wybrana literatura: Philip Kotler, Nancy R. Lee, Social Marketing: Influencing Behaviors for Good, SAGE Publications, 2008. Źródła internetowe: |
W cyklu 2023/2024-L:
Wybrana literatura: Philip Kotler, Nancy R. Lee, Social Marketing: Influencing Behaviors for Good, SAGE Publications, 2008. Źródła internetowe: |
W cyklu 2024/2025-L:
Wybrana literatura: Philip Kotler, Nancy R. Lee, Social Marketing: Influencing Behaviors for Good, SAGE Publications, 2008. Źródła internetowe: |
Więcej informacji
Dodatkowe informacje (np. o kalendarzu rejestracji, prowadzących zajęcia, lokalizacji i terminach zajęć) mogą być dostępne w serwisie USOSweb: