Psychologia marketingu, reklamy i mediów DM-SL>PsychMark
Zajęcia przygotowują studentów do stosowania wybranych narzędzi komunikacji marketingowej, wyboru form reklamy, doboru mediów oraz tworzenia przekazu reklamowego z uwzględnieniem psychologicznych charakterystyk docelowych odbiorców i adekwatnie do uwarunkowań rynkowych. Przedmiot prezentuje takie treści jak: elementy komunikacji marketingowej, teorie psychologiczne i modele dotyczące zachowań konsumenckich, oddziaływanie reklamy na konsumenta, kreowanie wizerunku marki, zasady tworzenia przekazu reklamowego, wykorzystanie metod i technik badań marketingowych dla zrozumienia zachowań i motywacji nabywców. Przygotowuje słuchaczy do podejmowania etycznych działań służących wpływaniu na postawy i decyzje konsumentów. Treści teoretyczne są uzupełniane studiami przypadku, materiałami audiowizualnymi oraz zadaniami praktycznymi. Zajęcia kończą się zaliczeniem w formie egzaminu pisemnego.
Tryb zajęć
Koordynatorzy przedmiotu
W cyklu 2024/2025-L: | W cyklu 2022/2023-L: | W cyklu 2023/2024-L: |
Efekty kształcenia
Student/ka:
• zna i rozumie przebieg procesu komunikacji marketingowej oraz potrafi opisać zastosowanie narzędzi komunikacji
• zna i rozumie ograniczenia i możliwości reklamy jako narzędzia kształtowania postaw i zachowań nabywców
• potrafi identyfikować zachowania zakupowe konsumentów i rozważać ich wpływ na wybór działań marketingowych, form reklamy i dobór mediów
• potrafi wyjaśnić zastosowanie odpowiednich metod badawczych dla oceny postaw i motywacji konsumenta
• jest gotów/gotowa rozważać wybrane problemy etyczne w działalności reklamowej i działaniach mediów oraz uzasadnić swoje stanowisko
Kryteria oceniania
Ocena końcowa z przedmiotu jest tożsama w wynikiem egzaminu, przy uwzględnieniu ewentualnego podwyższenia oceny za zadania zrealizowanych podczas zajęć.
Warunkiem zaliczenia zajęć jest uzyskanie pozytywnej oceny z egzaminu tj. przynajmniej 3,0.
W razie uzyskania oceny niedostatecznej w terminie zerowym student jest dopuszczony bez konsekwencji do terminu I. W razie uzyskania oceny niedostatecznej w terminie I – student przystępuje do egzaminu w terminie poprawkowym. Ostateczna ocena z przedmiotu jest średnią arytmetyczną z ocen uzyskanych w I i II terminie z egzaminu.
Metody oceniania pracy studentów: egzamin pisemny, zadania realizowane w grupach, dyskusja na zajęciach.
Praktyki zawodowe
Nie dotyczy
Literatura
Literatura uzupełniająca:
• Cymanow-Sosin K., Lokowanie idei w reklamie : studium analityczno-badawcze na podstawie treści w polskiej wersji serwisu youtube, Toruń: Wydawnictwo Adam Marszałek, 2020
• Kotler Ph., Keller K. L., Marketing, Wydawnictwo Rebis, Poznań 2018.
• Mazurek-Łopacińska K, Badania marketingowe: Metody, techniki i obszary aplikacji na współczesnym rynku, Wydawnictwo Naukowe PWN, Warszawa 2016
• McStay A., Reklama cyfrowa : podręcznik, Łódź : Wydawnictwo Uniwersytetu Łódzkiego, 2020.
• Skowronek I., Marketing doświadczeń. Od doświadczeń klienta do wizerunku firmy, Wydawnictwo Poltext, Warszawa 2012.
• Taranko T., Komunikacja marketingowa. Istota, uwarunkowania, efekty, Wydawnictwo Nieoczywiste, Siedlisko 2018.
• Wiktor J. W., Komunikacja marketingowa, Wydawnictwo Naukowe PWN, Warszawa 2013.
Więcej informacji
Dodatkowe informacje (np. o kalendarzu rejestracji, prowadzących zajęcia, lokalizacji i terminach zajęć) mogą być dostępne w serwisie USOSweb: