Business ethics and CSR FIL-ENG-SM>Buseth-c
Bazując na wiedzy zdobytej podczas zajęć student potrafi dokonać oceny róznych form prowadzenia działalności gospodarczej w odniesieniu do najważniejszych standardów etycznych oraz ogólnej wiedzy etycznej.
Podczas zajęć zostaną omówione klasyczne teksty z zakresu etyki biznesu, wybrane standardy etycznej oceny działalności przedsiębiorstw: SA 8000 i ISO 26000 oraz przeanalizowane będą wybrane przykłady działalności firm i przedsiębiorstw. Niektóre przykłady zostaną wskazane przez prowadzącego, inne będą wynikiem pracy studentów (indywidualnej i grupowej).
W cyklu 2023/2024-Z:
Podczas ćwiczeń analizowane są teksty z etyki biznesu, wybrane standardy moralnej oceny działalności przedsiębiorstw: SA 8000 i ISO |
W cyklu 2024/2025-Z:
Podczas ćwiczeń analizowane są teksty z etyki biznesu, wybrane standardy moralnej oceny działalności przedsiębiorstw: SA 8000 i ISO |
Tryb zajęć
Koordynatorzy przedmiotu
W cyklu 2023/2024-Z: | W cyklu 2024/2025-Z: |
Efekty kształcenia
EW_1 Student zna szczegółowo aktualny stan badań z zakresu Etyki Biznesu i CSR (F2aK_W02)
EW_2 Student sprawnie identyfikuje i twórczo rozwija problemy filozoficzne powstające w sferze etyki biznesu i CSR (F2aK_W08)
Student EU_1 określa stopień trafności postawionych tez do badanego problemu (F2aK_U04)
EU_2 Student samodzielnie wyszukuje, analizuje, selekcjonuje i integruje wiedzę ze źródeł pisemnych, elektronicznych oraz innych i kreatywnie wykorzystuje ją do formułowania hipotez i krytycznych argumentów; planuje projekty badawcze z obszaru Etyki Biznesu i CSR. (F2aK_U01)
EU_3 student identyfikuje typowe strategie argumentacyjne, ujawnia błędy logiczne w wypowiedziach. (F2aK_U06)
EU_4 student precyzyjnie formułuje złożone problemy filozoficzne, przedstawia tezy i krytycznie je komentuje (F2aK_U07)
EU_5 wybiera i tworzy strategie argumentacji, konstruuje krytyczne argumenty, formułuje odpowiedzi na krytykę (F2aK_U10)
EK_1 student potrafi przedstawić samodzielnie wybrany problem, a następnie przeprowadzić dyskusję na jego temat. (F2aK_K01)
EK_2 student dostrzega potrzebę odwoływania się do racjonalnej argumentacji w debatach dotyczących współczesnych problemów i rozumie odpowiedzialność filozofa za racjonalność sporów (F2aK_K07)
Kryteria oceniania
W_1 Ocenianie ciągłe. Podczas każdych zajęć oceniana jest aktywność studentów oraz stopień reali-zacji zakładanych efektów kształcenia.
W_2 Ocena pracy grupowej. Praca grupowa polegać będzie na wspólnym gromadzeniu, opracowaniu i zaprezentowaniu materiałów prasowych dotyczących wybranego zjawiska w obszarze etyki biznesu. Zadaniem ocenianych studentów będzie również prowadzenie dyskusji z pozostałymi uczestnikami ćwiczeń. Szczegółowe kryteria oceny pracy zostaną podane na pierwszych zajęciach. Harmonogram prezentowania prac oraz podział na grupy zostanie ustalony ze studentami.
W_3 Ocena analizy etycznej działalności wybranego przedsiębiorstwa. Praca indywidualna. Studenci sami wybierają oceniany podmiot i własnoręcznie wyszukują materiały. Wyniki tej pracy prezentują grupie. Zadaniem ocenianych studentów będzie również prowadzenie dyskusji. Szczegółowe kryteria oceny zostaną podane na pierwszych zajęciach. Harmonogram prezentowania zostanie ustalony ze studentami.
Literatura
1. ISO 26000 Guidance on social responsibility
2. SA 8000
3. Business Ethics: Ethical Decision Making & Cases, O.C. Ferrell, John P. Fraedrich, Ferrell William, South Western Educational Publishing, Boston 2016
Więcej informacji
Dodatkowe informacje (np. o kalendarzu rejestracji, prowadzących zajęcia, lokalizacji i terminach zajęć) mogą być dostępne w serwisie USOSweb: