Physical education FIL-ENG-SM>Phyedu
Treści merytoryczne:
- Omówienie zasad BHP na zajęciach wychowania fizycznego;
- Zapoznanie z warunkami zaliczenia, regulaminem MSWF oraz regulaminem korzystania z danego obiektu sportowego;
- Nauka podstawowych elementów technicznych i taktycznych w poszczególnych dyscyplinach:
Siatkówka: postawa siatkarska, odbijanie sposobem górnym i dolnym, zagrywka tenisowa, przyjecie piłki sposobem górnym i dolnym, wystawa piłki w przód i w tył, atak, blok.
Koszykówka: poruszanie się po boisku, podania, chwyty, kozłowanie prawa – lewa ręka, rzut do kosza z biegu z prawej i lewej strony, rzut do kosza z miejsca i z wyskoku, obrona 1:1, zwody bez i z piłka, atak pozycyjny i szybki.
Unihokej: poruszanie się po boisku, podanie forehandem i backhandem, przyjęcie podania, strzał na bramkę, drybling, zwody, obrona, gra bramkarza.
Piłka nożna: poruszanie się po boisku, podania i przyjęcia piłki, strzał na bramkę, zwody ciałem, drybling i zwody z piłka, obrona, gra bramkarza.
Tryb zajęć
Koordynatorzy przedmiotu
Efekty kształcenia
EK1 Wiedza: Student zna zasady bezpiecznego korzystania z obiektów, urządzeń, przyrządów związanych z uprawianiem różnych dyscyplin sportu, wie jak przygotować się do danego rodzaju zajęć sportowych, zna swoje predyspozycje i ograniczenia psychofizyczne. Student zna wpływ
wysiłku fizycznego na organizm i jego aspekt zdrowotny oraz zna testy i sprawdziany oceniające sprawność fizyczną.
EK2 Umiejętności: Student potrafi dobrać ubiór i sprzęt do danej dyscypliny sportowej, umie ocenić poziom swojej sprawności fizycznej i umiejętności technicznych oraz potrafi przeprowadzić rozgrzewkę. Student potrafi dobrać poziom wysiłku w celu podniesienia swojej sprawności psychofizycznej oraz kontrolować jej poziom wykonując podstawowe testy i sprawdziany.
EK3 Wiedza: Student zna podstawowe przepisy i elementy techniczno-taktyczne poszczególnych dyscyplin sportowych realizowanych w ramach programu nauczania.
EK4 Umiejętności: Student potrafi wykonać i wykorzystać w praktyce podstawowe elementy techniczno-taktyczne danej dyscypliny oraz zastosować przepisy w niej obowiązujące.
EK5 Kompetencje społeczne: Student współpracuje w zespole , uczestniczy w rywalizacji sportowej, stosuje zasady fair play.
Kryteria oceniania
Aktywne uczestnictwo w programowych zajęciach Wychowania Fizycznego na warunkach określonych w regulaminie MSWF.
Literatura
[1] H. Sozański — Teoretyczne podstawy kształtowania sprawności fizycznej w procesie szkolenia
sportowego dzieci i młodzieży., Warszawa, 1985, Wyd. AWF Warszawa
[2] T. Ulatowski — Teoria sportu. Tom I i II., Warszawa, 1992, Wyd. AWF, Warszawa
[3] M. Demel — Teoria Wychowania Fizycznego, Warszawa, 1974, Warszawa
[4] J. Talaga — A-Z sprawności fizycznej, Warszawa, 1995, Warszawa
[5] T. Kasperczyk — Poradnik ćwiczeń korekcyjnych, Kraków, 1996, Kasper sc
[6] technika i taktyka w grach zespołowych - skrypt AWF Kraków
[7] przepisy w dyscyplinach Polskich Związków Sportowych
Więcej informacji
Dodatkowe informacje (np. o kalendarzu rejestracji, prowadzących zajęcia, lokalizacji i terminach zajęć) mogą być dostępne w serwisie USOSweb: