Wybrane spory etyczne i bioetyczne FIL-FZP-SM>Spory1W
Podczas wykładu poruszone zostaną zagadnienia etyczne dotyczące sporów o sposób istnienia wartości moralnych, o naturę wartości moralnych, o sposób formułowania i uzasadniania ocen moralnych, o źródło moralnych zobowiązań, a także spór o to kto jest podmiotem moralnym
Poddane analizie zostaną również największe spory bioetyczne dotyczące sztucznego zapłodnienia, aborcji, transplantologii, klonowania, uporczywej terapii, opieki paliatywnej, eutanazji i samobójstwa.
Koordynatorzy przedmiotu
Efekty kształcenia
F2aK_W02 student zna specjalistyczną terminologię filozoficzną w języku polskim, precyzyjnie definiuje, szczegółowo opisuje oraz rozumie relacje między głównymi subdyscyplinami filozoficznymi w obszarze etyki i bioetyki
F2aK_W06 student ma gruntowną znajomość metod badawczych i strategii argumentacyjnych wybranej subdyscypliny filozoficznej
F2aK_W08 student posiada znaczną sprawność w identyfikowaniu i twórczym rozwijaniu problemów filozoficznych wyrosłych na gruncie etyki i zagadnień pragmatyki życia społecznego
Fp2aK_W02 student posiada szczegółową i dogłębna wiedze merytoryczną dotyczącą zagadnień filozoficznych wymienionej w podstawie programowej kształcenia ogólnego dla czteroletniego liceum ogólnokształcącego i pięcioletniego technikum dla przedmiotu filozofia
Fp2aK_W03 student posiada szczegółową i dogłębna wiedze merytoryczną dotyczącą zagadnień etycznych wymienionej w podstawie programowej kształcenia ogólnego dla czteroletniego liceum ogólnokształcącego i pięcioletniego technikum dla przedmiotu filozofia
F2aK_U03 student analizuje złożone argumenty filozoficzne, identyfikuje składające się na nie tezy i założenia, ustala zależności logiczne i argumentacyjne między tezami
F2aK_U10 student dobiera i tworzy strategie argumentacyjne, konstruuje zaawansowane krytyczne argumenty, formułuje wszechstronne odpowiedzi na krytykę
F2aK_U12 student rekonstruuje i konstruuje argumentacje z perspektywy różnych stanowisk filozoficznych, uwzględniając właściwe każdemu z nich typy argumentacji i dostrzegając zachodzące między nimi zbieżności i różnice
Kryteria oceniania
M_1 egzamin w formie testu po zakończeniu zajęć.
M_2 udział w dyskusji podczas zajęć.
Więcej informacji
Dodatkowe informacje (np. o kalendarzu rejestracji, prowadzących zajęcia, lokalizacji i terminach zajęć) mogą być dostępne w serwisie USOSweb: