Logika FIL-SL>Logika-c-1
W RAMACH WYKŁADU ZAPREZENTOWANE ZOSTANĄ REZULTATY TRADYCYJNYCH I NOWOCZESNYCH BADAŃ DOTYCZĄCYCH SZTUKI EFEKTYWNEGO FORMUŁOWANIA WYPOWIEDZI.
T_1 ZAGADNIENIA WSTĘPNE: JĘZYK I SKŁADNIA KLASYCZNEGO RACHUNKU ZDAŃ (KRZ)
T_2 SEMANTYKA KRZ – METODA ZERO-JEDYNKOWA
T_3 ZAŁOŻENIOWY KRZ – REGUŁY DOWODZENIA
T_4 ZAŁOŻENIOWY KRZ – ROZWINIĘCIE SYSTEMU
T_5 ELEMENTY ALGEBRY ZBIORÓW
T_6 TEORIA RELACJI
T_7 SYLOGISTYKA ARYSTOTELESA
T_8 NAZWY
T_9 DEFINICJE (BŁĘDY W DEFINIOWANIU)
Tryb zajęć
Koordynatorzy przedmiotu
Efekty kształcenia
E_1 ZNA METODY BADAWCZE I STRATEGIE ARGUMENTACYJNE WŁAŚCIWE DLA FILOZOFII POZNANIA, SEMIOTYKI I METODOLOGII NAUK, ORAZ LOGIKI
E_2 ANALIZUJE ARGUMENTY FILOZOFICZNE, IDENTYFIKUJE ICH KLUCZOWE TEZY I ZAŁOŻENIA, WYKRYWA ZALEŻNOŚCI MIĘDZY NIMI
E_3 ZNA PODSTAWY LOGIKI ORAZ TYPOWE STRATEGIE ARGUMENTACYJNE
E_4 UZNAJE KONIECZNOŚCI ODWOŁYWANIA SIĘ DO RACJONALNEJ ARGUMENTACJI W DEBATACH NA TEMAT WSPÓŁCZESNYCH PROBLEMÓW I ROZUMIE ODPOWIEDZIALNOŚĆ FILOZOFA ZA RACJONALNY CHARAKTER SPORÓW
Kryteria oceniania
M_1 DYSKUSJA
M_2 ANALIZA PRZYKŁADÓW
W_1 OCENIANIE CIĄGŁE PRZYGOTOWANIA SŁUCHACZY DO ZAJĘĆ ORAZ UMIEJĘTNOŚCI BUDOWANIA, REWIDOWANIA ORAZ KRYTYKOWANIA ARGUMENTÓW
W_2 KOLOKWIUM DOTYCZYĆ BĘDZIE OMÓWIONYCH NA ZAJĘCIACH JEDNOSTEK TEMATYCZNYCH
Literatura
W. Marek, J. Onyszkiewicz, Elementy logiki i teorii mnogości w przykładach, Warszawa 1996
B. Stanosz, Ćwiczenia z logiki, Warszawa 1998
Więcej informacji
Dodatkowe informacje (np. o kalendarzu rejestracji, prowadzących zajęcia, lokalizacji i terminach zajęć) mogą być dostępne w serwisie USOSweb: