Stylistyka FIL-SL>Stylis
Zajęcia mają na celu wyrobienie umiejętności wskazania w tekście ćwiczeń błędów językowych.
Ćwiczone jest nazywanie błędu i umiejętność poprawienia błędnie napisanego tekstu - w oparciu o słowniki specjalistyczne lub samodzielnie wskazane przykłady.
W praktyce ćwiczy się zastosowanie poznanych reguł w ćwiczeniach (praca wspólna)i wypracowaniach (praca własna).
Tryb zajęć
Koordynatorzy przedmiotu
Efekty kształcenia
1. Utrwalenie podstaw gramatyki języka polskiego.
2. Umiejętność praktycznego zastosowania reguł teoretycznych do tekstów cudzych (ćwiczenia) i własnych (wypracowania).
3. Wyczulenie na zagadnienia poprawności języka pisanego i mówionego.
Kryteria oceniania
METODY:
1. Wspólna (podczas zajęć) praca nad autorskimi ćwiczeniami przygotowanymi przez prowadzącą.
2. Indywidualne przygotowanie prac pisemnych (wypracowania na zadany temat, poprawa ćwiczeń).
KRYTERIA OCENIANIA:
1. Obowiązkowa i aktywna obecność na zajęciach.
2. Terminowe oddanie wszystkich prac pisemnych.
3. Zaliczenie w formie ustnego, indywidualnego omówienia prac pisemnych.
Praktyki zawodowe
BRAK
Literatura
Słownik języka polskiego PWN - edycja online
M. Bańko, Słownik dobrego stylu, czyli wyrazy, które się lubią, Warszawa 2006
W. Kopaliński, Przygody słów i przysłów. Leksykon, Warszawa 2020
J. Podracki, A. Gałązka, Gdzie postawić przecinek? Poradnik ze słownikiem, Warszawa 2010
Więcej informacji
Dodatkowe informacje (np. o kalendarzu rejestracji, prowadzących zajęcia, lokalizacji i terminach zajęć) mogą być dostępne w serwisie USOSweb: