Sztuka argumentacji FIL-SL>Szuarg
T_1. KOMUNIKATY I KOMUNIKACJA
T_2. LITERALNA ZAWARTOŚĆ KOMUNIKATÓW
T_3. KOMUNIKACJA NIEDOSŁOWNA
T_4. ARGUMENTACJA I ARGUMENTY
T_5. KOMPONOWANIE WYPOWIEDZI ARGUMENTACYJNYCH
T_6. REGUŁY RACJONALNEJ DYSKUSJI
T_7. CHWYTY ERYSTYCZNE
T_8. PERSWAZJA
T_9 KŁAMSTWO JAKO TECHNIKA MANIPULACYJNA
T_10. KOMUNIKACJA NIEWERBALNEJ
Tryb zajęć
Koordynatorzy przedmiotu
Efekty kształcenia
E_ 1 CZYTA I INTERPRETUJE TEKST FILOZOFICZNY (K_U03)
E_2 SŁUCHA ZE ZROZUMIENIEM USTNEJ PREZENTACJI IDEI I ARGUMENTÓW FILOZOFICZNYCH (K_U04)
E_3 DOBIERA STRATEGIE ARGUMENTACYJNE, NA POZIOMIE ELEMENTARNYM KONSTRUUJE KRYTYCZNE ARGUMENTY, FORMUŁUJE ODPOWIEDZI NA KRYTYKĘ (K_U09)
E_4 IDENTYFIKUJE PROBLEMY FILOZOFICZNE W OBSZARZE ŻYCIA JEDNOSTKOWEGO, SPOŁECZNEGO I RELIGIJNEGO, FORMUŁUJE WOBEC NICH WŁASNE STANOWISKO I POTRAFI JE UZASADNIĆ (K_U14)
Kryteria oceniania
M_1 WYKŁAD WRAZ Z PREZENTACJAMI
M_2 DYSKUSJA
M_3 ANALIZA PRZYKŁADÓW
M_4 REFERAT (UCZESTNICY)
W_1 OCENIANIE CIĄGŁE PRZYGOTOWANIA SŁUCHACZY DO ZAJĘĆ ORAZ UMIEJĘTNOŚCI BUDOWANIA, REWIDOWANIA ORAZ KRYTYKOWANIA ARGUMENTÓW
W_2 REFERAT PRZYGOTOWANY PRZEZ POSZCZEGÓLNYCH UCZESTNIKÓW, ZAWIERAJĄCY INFORMACJE O KONTEKŚCIE PRZEDSTAWIANEGO ZAGANIENIA LUB JEGO SZCZEGÓŁOWYM ZASTOSOWANIU W STRATEGIACH ARGUMENTACYJNYCH
Literatura
A Pratkanis, E. Aronson, Wiek propagandy, PWN, Warszawa 2008
Ch. Perelman, Imperium retoryki, PWN, Warszawa 2002
W. Marciszewski, Sztuka dyskutowania, Iskry, Warszawa 1969
Uwagi
W cyklu 2024/2025-Z:
M_4 REFERAT W_1 OCENIANIE CIĄGŁE PRZYGOTOWANIA SŁUCHACZY DO ZAJĘĆ ORAZ UMIEJĘTNOŚCI BUDOWANIA, REWIDOWANIA ORAZ KRYTYKOWANIA ARGUMENTÓW |
Więcej informacji
Dodatkowe informacje (np. o kalendarzu rejestracji, prowadzących zajęcia, lokalizacji i terminach zajęć) mogą być dostępne w serwisie USOSweb: