Seminarium z metafizyki i filozofii człowieka FIL-SL-SM>sem01-23
T_1 Jak pracuje filozof?
T_2 Jak wybrać temat pracy dyplomowej?
T_3 Jak budować warsztat filozoficzny?
T_4 Zasady pisania prac dyplomowych z filozofii
T_5 Literatura filozoficzna
T_6 Czego unikać przy pisaniu prac dyplomowych?
T_7 Prezentacja obszarów badawczych i tematów prac wybranych przed studentów
T_8 Prezentacja fragmentów przygotowywanych prac dyplomowych
Koordynatorzy przedmiotu
Efekty kształcenia
Wiedza:
F1K_W12 Student dysponuje uporządkowanymi podstawowymi wiadomościami z dziedziny filozofii człowieka
F1K_W13 Student dysponuje uporządkowanymi podstawowymi wiadomościami z dziedziny metafizyki
F1K_W16 Student zna metody badawcze i strategie argumentacyjne właściwe dla filozofii człowieka
F1K_W17 Student zna metody badawcze i strategie argumentacyjne właściwe dla metafizyki
F1K_W21Student dysponuje uporządkowanymi szczegółowymi wiadomościami oraz zna szczegółowo metody badawcze i strategie argumentacyjne z wybranych zagadnień subsyscypliny filozoficznej w zależności od zainteresowań
Umiejętności:
F1K_U01 Student wyszukuje, analizuje, ocenia, selekcjonuje i wykorzystuje wiedzę filozoficzną ze źródeł pisanych i elektronicznych
F1K_U02 Student umie samodzielnie zdobywać wiedzę filozoficzną i rozwijać umiejętności badawcze w dziedzinie filozofii, kierując się wskazówkami opiekuna
F1K_U03 Student czyta i interpretuje tekst filozoficzny
F1K_U16 Student posiada umiejętność komputerowej edycji tekstu oraz przygotowania tekstów filozoficznych według zadanych kryteriów z uwzględnieniem formatowania przypisów oraz cytowań, sporządzania abstraktów oraz bibliografii
Kompetencje społeczne:
F1K_K04 Student efektywnie organizuje własną pracę i krytycznie ocenia jej stopień zaawansowania
F1K_K09 Student rozumie znaczenie krytycznej dyskusji dla właściwego prowadzenia indywidualnej pracy filozoficznej
Kryteria oceniania
Podstawowym warunkiem zaliczenia jest obecność podczas zajęć. Dopuszczalne są dwie nieobecności nieusprawiedliwione.
Każdy uczestnik zostanie wyznaczony do przygotowania dwóch referatów dotyczących badanego przezeń obszaru.
Oceniany będzie także udział w dyskusjach prowadzonych w czasie seminarium.
Ocenie podlegać będą także postępy w przygotowaniu prac dyplomowych.
Dla studentów studiów licencjackich:
-do końca listopada: zatwierdzony temat i wstępna bibliografia
-do końca pierwszego semestru: 1 rozdział pracy
-do końca marca: 2 rozdział pracy
-do końca maja: pierwsza redakcja całości pracy
Dla studentów studiów uzupełniających magisterskich:
-do końca listopada pierwszego roku studiów: zatwierdzony temat i wstępna bibliografia
-do końca pierwszego semestru pierwszego roku studiów: szkic pracy (co najmniej 5 stron)
-do końca drugiego semestru pierwszego roku studiów: 1 rozdział pracy
-do połowy grudnia drugiego roku studiów: 2 rozdział pracy
-do końca marca drugiego roku studiów: trzeci rozdział pracy
-do połowy maja drugiego roku studiów: pierwsza redakcja całości pracy
Literatura
M. Heller, Jak być uczonym, Kraków: Znak 2009.
R. Kleszcz, Profile metafilozoficzne, Łódź: Wydawnictwo Uniwersytetu Łódzkiego 2020.
Więcej informacji
Dodatkowe informacje (np. o kalendarzu rejestracji, prowadzących zajęcia, lokalizacji i terminach zajęć) mogą być dostępne w serwisie USOSweb: